کد خبر: 21804
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
مریوان

با حضور رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، معاون عمرانی استانداری کردستان و نماینده مردم مریوان و سروآباد ۲ پروژه روستایی مریوان، افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در سفر خود به کردستان از مناطق زلزله زده مریوان بازدید و دو پروژه طرح هادی روستای باشماق و مقاوم سازی مسکن‌های روستایی روستای جشنی‌آباد را افتتاح کرد.

اکبر نیکزاد با اشاره به پایین بودن آمار مقاوم سازی منازل روستایی کردستان نسبت به میانگین کشوری، از اعطای تسهیلات ۲۰۰ میلیونی به صورت قرض الحسنه به روستانشینان خسارت دیده ناشی از زلزله ۵.۳ ریشتری ۱۷ فروردین ماه خبر داد و افزود: با توجه به شرایط حاکم بر منطقه و رفع شبهات، تصمیم گرفته شد به صورت ویژه این تسهیلات در اختیار مردم قرار گیرد که امیدواریم از این پس روند احداث و مقاوم سازی مسکن‌های روستایی، تسریع یابد.

نیکزاد خواستار آغاز به کار طرح هادی و بازنگری شرایط هر روستا جهت شروع پروژه شد و گفت: در مناطق محروم با هر شرایط و اعتباری مطالعات و روند اجرای این طرح مورد بررسی قرار گیرد و مشکلی از لحاظ آغاز پروژه‌های جدید نیست.

در سفر یک روزه رئیس بنیاد مسکن کشور به شهرستان مریوان، طی بازدید میدانی و صحبت مستقیم با مردم آخرین وضعیت و مشکلات روستا‌های جانوره، ده‌بنیاد، ونینه، جشنی‌آباد و باشماق مورد بررسی قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =