کد خبر: 21735
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶
سند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان با یادآوری صدور ۱۰۰ هزار جلد سند مالکیت برای واحدهای مسکونی و تجاری روستایی استان از سال ۷۶ تاکنون گفت که شاخص برخورداری روستاییان گلستان از اسناد مالکیت ۴۲ درصد و شش درصد کمتر از میانگین کشوری است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، سیدمحمد حسینی روز شنبه در حاشیه مراسم واگذاری سه فقره اسناد مالکیت در بافت روستایی و شهر تازه تاسیس کُرند از توابع گنبدکاووس با بیان اینکه اراضی ۶۲۴ روستا و ۱۷ شهر گلستان جزو املاک بنیاد علوی است، افزود:  صدور سند مالکیت در روستاها با شتاب بیشتری انجام و عقب ماندگی‌های این حوزه جبران خواهد شد.

حسینی به طرح ملی جهش تولید مسکن نیز اشاره کرد و بیان داشت که از مجموع تعهد دولت برای احداث یک میلیون واحد مسکونی در سال، ۴۰۰ هزار واحد آن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مناطق روستایی و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت احداث خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان ادامه داد: برنامه امسال این نهاد احداث چهار هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر استان است که با تحقق آن علاوه بر رفع دغدغه مسکن در روستاها، از مهاجرت اهالی روستاها به شهرها نیز جلوگیری خواهد شد.

وی با اشاره به صدور سند مالکیت سه قطعه زمین به مساحت کل ۲۳۳ هزار و ۵۱۲ مترمربع زمین در بافت روستاها و شهر تازه تاسیس کرند از توابع گنبدکاووس توسط اداره ثبت اسناد و املاک این شهرستان گفت: فرایند تغییر کاربری و شروع ساخت و ساز مسکن در این اراضی ظرف کمتر از ۲ ماه آینده آغاز خواهد شد.

همچنین مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: امروز اسناد مالکیت حدود ۲۴ هکتار از اراضی ملی واقع در بافت روستایی و شهر تازه تاسیس کرند گنبدکاووس به بنیاد مسکن این شهرستان تحویل داده شد.

عبدالرحیم لطفی افزود: همچنین اسناد مالکیت ۱۵۰ هکتار دیگر از اراضی ملی واقع در حریم و بافت روستاهای گنبدکاووس طی روزهای آینده تحویل بنیاد مسکن این شهرستان برای واگذاری به افراد فاقد مسکن می‌شود.

وی از سنددار کردن یک میلیون و ۲۵۳ هزار هکتار اراضی ملی و طبیعی (معادل ۹۹ درصد مساحت اراضی ملی) گلستان خبر داد و گفت: صدور سند مالکیت در کاهش اختلافات بین منابع طبیعی با مردم موثر است.

گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =