کد خبر: 21599
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
قشم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم گفت: با هدف شناسایی و تبیین توانایی‌های پنهان در روستاها، شب‌های فرهنگی روستاهای جزیره در این منطقه برگزار می‌‎شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، حامد بی‌آزار افزود: این رویداد در فرهنگسرای شهر قشم برگزار می‌شود تا مردم قشم نیز با آداب و رسوم ویژه هر روستا آشنا شوند.

وی ادامه داد: معرفی ظرفیت‌های غنی‌تر که تا کنون کمتر مورد توجه قرار گرفته است، از دیگر اهداف برگزاری این رویداد است.

مدیرکل ارشاد منطقه آزاد قشم تصریح کرد: سعی بر این است که رسومی که امروز کمرنگ شده‌اند، احیا شوند تا ضمن جلوگیری از انقراض میراث فرهنگی و ناملموس جزیره، جذابیت‌های گردشگری قشم نیز افزایش یابد.

وی افزود: شب‌های فرهنگی روستاها باعث می‌شود که روستاییان خود به توانایی‌ و ظرفیت‌های خود توجه بیشتری داشته باشند و همچنین توجه مسوولان روستاها را به درون روستا معطوف کند.

بی آزار ادامه داد: در فرهنگ و هنر روستاهای جزیره قشم فرصت‌های بسیاری وجود دارد که تا کنون اطلاع دقیقی از آن‌ها وجود ندارد اما می‌تواند ظرفیت‌های معنوی مهمی برای ما باشد.

وی اظهار کرد: شب‌های فرهنگی روستاها همچنین باعث می‌شود که دستگاه‌های فرهنگی مختلف به صورت مستقیم و بدون واسطه با آداب، سنت‌ها و شخصیت‌های فرهنگی و هنری قشم آشنا شوند.

مدیرکل ارشاد منطقه آزاد قشم افزود: پس از آشنایی با ظرفیت‌های مهم قشم، برنامه‌ریزی برای حفظ، نگهداری و معرفی آن در سرزمین اصلی می‌توان برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفت.

وی ادامه داد: با این رویکرد، شب فرهنگی روستای ریگو روز جمعه هفتم آبانماه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در فرهنگسرای جزیره برگزار می‌شود.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =