یداله مالمیر

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز گفت: در صورت موافقت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی‌، بخش صنعت استان برای استخدام اتباع خارجی از جمله افغانی های دانش آموخته در دانشگاه‌های ایران استقبال می کند.

 عالیه رضوانی- به گزارش روستانیوز، یداله مالمیر با اشاره به کمبود نیروهای ماهر و متخصص در رشته های تحصیلی مرتبط با صنعت، ضرورت جذب اتباع خارجی در صنعت که با استفاده از امکانات آموزش عالی کشورمان تحصیل کرده اند را مورد تاکید قرار داد و افزود: در بین اتباع خارجی به ویژه افغانستانی هایی که در دانشگاه های ما فارغ التحصیل شده اند  افراد نخبه و با استعدادی مشاهده می شوند که حضورشان در صنایع کشور بسیار مفید وموثر واقع خواهد شد.

وی استعداد و توانایی بالای برخی دانشجویان افغانی فارغ التحصیل شده از مراکز آموزش عالی کشور را در خور توجه عنوان کرد و گفت: در صورتی که از این نیروهای کار در بخش صنعت استفاده نکنیم، کشورهای دیگر آنان را جذب خواهند کرد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی البرز به‌ توانایی های مراکز آموزش عالی در زمینه های مختلف به ویژه در بحث علوم اقتصاد و صنعت اشاره  و با تاکید بر ضرورت قانونمند شدن حضور اساتید و محققان دانشگاهی در صحنه صنعت ،اظهار کرد: دولت ها و مراکز آموزش عالی همواره شعار پر محتوای ایجاد رابطه دانشگاه و صنعت را  مطرح کرده اند ، اما این شعار زیبا الهام بخش تا کنون به معنای کامل کلمه عملیاتی نشده است.

وی با اشاره به نشست های موردی و کمرنگ فعالان بخش صنعت و دانشگاهیان طی چند سال اخیر در پوشش تعامل صنعت و دانشگاه گفت: نشست های صنعت و دانشگاه درصورتی ایجاد تحول در صنعت و پویایی اقتصاد کشور را درپی خواهد داشت که به صورت قانونمند و در چار چوب ضوابط و دستورالعمل های مشخص برگزار شود و مصوبات آن تا حصول نتایج مثبت قابل پیگیری باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =