کد خبر: 21480
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۱
مدرسه

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح هوشمندسازی مدارس در استان کرمانشاه، گفت: اکنون تمام مدارس شهری و ۲ هزار و ۲۳ مدرسه روستایی با دریافت مودم و پهنای باند رایگان به شبکه ملی اطلاعات متصل است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، شهریار بهنیا با بیان اینکه ۵۳ مدرسه روستایی دیگر در مهرماه امسال به شبکه ملی اطلاعات متصل شد، افزود: با ارتقاء سطح سرویس‌دهی اپراتورهای تلفن همراه، توسعه و ارتقاء زیرساخت‌های مخابراتی استان در اکثر روستاها، روزانه شاهد افزایش اتصال مدارس روستایی استان به شبکه ملی اطلاعات همراه  با دریافت مودم و پهنای باند رایگان هستیم.

وی تصریح کرد: تمام مدارس شهری و ۲ هزار ۲۳ مدرسه روستایی به اینترنت پرسرعت رایگان متصل شده که با اتصال مدارس شهری و روستایی به اینترنت پهن باند، تجهیزات اتصال و پهنای باند رایگان در اختیار مدارس قرار گرفته است.

بهنیا افزود: اولویت تامین هزینه‌های اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری توسعه روستایی مختص مدارس روستایی و محروم است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه، تصریح کرد: موقعیت جغرافیایی و کوهستانی اقلیم استان، کار را مقداری دشوار کرده که با حمایت‌های استاندار و همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط در تلاش هستیم راه را برای پوشش هرچه بیشتر اینترنت در روستاها و مدارس باقی مانده روستایی هموار سازیم.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲هزار و ۹۵۰ روستا و ۳۴ شهر، بیش از ۳۲۵هزار دانش آموز و ۲۶ هزار فرهنگی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =