کد خبر: 21478
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵
ورزش

همزمان با میلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفرصادق(ع)، روزیکشنبه با حضور تعدادی از مسئولان استان یزد و محلی بهره برداری از سالن ورزشی و زمین چمن مصنوعی « ململ مهرآباد» میبد آغاز و عملیات اجرایی مدرسه خیری « فاطمه پور حسنی » این شهرستان آغاز شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، پروژه های ورزشی یادشده در زمینی به مساحت یکهزار و ۵۰۰ متر مربع شامل یک سالن ورزشی به مساحت ۵۷۶ مترمربع و زمین چمن به مساحت ۴۳۰ مترمربع و با صرف سه میلیارد تومان هزینه احداث ،تکمیل، تجهیز و بهره‌برداری شد.

همچنین عملیات ساخت مدرسه «فاطمه پورحسنی» در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع در بلوار امامزاده میرشمس الحق میبد آغاز شد .

این مدرسه قرار است با عنوان مدرسه شاهد و با ۱۲ کلاس درس از سوی ۲ خیر به نام های  اکبر و محسن امامی ساخته شود.   

رییس آموزش و پرورش میبد در آیین بهره‌برداری از ۲ پروژه یادشده گفت: ۷۰۰ میلیون تومان هزینه تکمیل و آماده‌سازی این پروژه ها شامل کف پوش ، چمن و تامین وسیله گرمایشی از سوی اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد تامین و پرداخت شد.

محمدرضا کارگر شورکی افزود: علاوه بر ساخت واحدهای آموزشی ، سه پروژه چمن مصنوعی نیز در روستاهای رکن آباد و مهرآباد آماده‌سازی شد و این ۲ روستا  هم اکنون با کمبود فضای ورزشی دانش‌آموزی مواجه نیست.

وی یادآور شد : ساخت این پروژه در کنار مدرسه میر مهرآباد از سوی خیر مدرسه ساز به نام « سید محمد میررکنیان» انجام شد.

سیدمحمد میررکنیان خیر مدرسه ساز و پزشک متخصص گوش و حلق و بینی است که سال ۹۷ نیز ساخت و ساز مدرسه «میر» در رکن آباد و مهرآباد به صورت کاملا خیری و با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه از سوی این پزشک نیک اندیش انجام شد.

همچنین از مراحل ساخت و ساز مدرسه خیری شهدا  در محله محمودآباد نیز مورد بازدید مسئولان قرار گرفت.

میلاد پیامبراکرم (ص) و امام جفرصادق (ع) از اعیاد بزرگ اسلامی و در ایران تعطیل رسمی است .

اهل سنت این جشن‌ را در ۱۲ ربیع‌الاول و شیعیان ۱۷ ربیع‌الاول برگزار می‌کنند که به هفته وحدت نامگذاری شد و جشن‌های مختلفی به همین مناسبت برگزار می‌شود.

هم اکنون ۲۴ هزار و ۶۰۰ دانش آموز در ۴۷۸ کلاس درس ابتدایی ، ۱۸۳ کلاس درس متوسطه اول و ۱۶۹ کلاس درس متوسطه دوم در حال تحصیل هستند.

مرکز شهرستان ۱۰۶ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =