کد خبر: 21467
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷
کتابخانه

۲۴۵ کتابخانه نهادی و مشارکتی در فارس در حال فعالیت هستند که از این تعداد ۵۰ کتابخانه روستایی هستند.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما،مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس  در دیدار با آیت الله ابراهیم کلانتری تولیت آستان مقدس شاهچراغ (ع)گفت: در استان فارس ۲۴۵ کتابخانه نهادی و مشارکتی در حال فعالیت هستند که از این تعداد ۵۰ کتابخانه روستایی هستند و به عنوان تنها پایگاه فرهنگی تمام خدماتی که کتابخانه‌های شهری ارائه می‌دهند در روستا ارائه می‌شود.
روح الله منوچهری افزود: کتابخانه‌های عمومی با آگاهی رسانی، کمک به آموزش مادام العمر و پرکردن اوقات فراغت مردم به رسالت خود عمل می‌کنند.
منوچهری ادامه داد: بیش از ۴۰ میلیون منبع در کتابخانه‌ها و بیش ۱۲۵ میلیون رکورد در پایگاه مگاپیپر در اختیار مردم است که هر فرد می‌تواند با عضویت در یک کتابخانه از این منابع استفاده کند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس ضمن اشاره به برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌ها تاکید کرد: پارسال بیش از ۱۱۷۰۰ رویداد کوچک و بزرگ فرهنگی را در کل کشور انجام شده است که سرآمد همه‌ی آن‌ها جشنواره کتابخوانی رضوی است.
منوچهری ضمن اشاره به روند جشنواره کتابخوانی رضوی عنوان کرد: از دوره ششم که نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور متولی برگزاری جشنواره شد، روند رو به رشدی داشته است به طوری که در سال گذشته بیش از یک میلیون و سیصد هزار نفر در کشور و بیش از ۸۷۰۰۰ نفر در استان فارس از این رویداد استقبال کردند که برای یک جشنواره کتابخوانی با موضوع مذهبی بی نظیر است.
منوچهری عنوان کرد: خدمات کتابخانه‌های عمومی شامل همه‌ی مردم می‌شود و یکی از مواردی که در سال‌های اخیر به آن بیشتر توجه شده است گروه‌های خاص همچون نابینایان، ناشنوایان، نوسوادان، زندانیان و ... است که سعی شده است در کتابخانه‌های عمومی به این افراد هم توجه ویژه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =