کد خبر: 21238
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
ورزش روستایی

مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر ۳۸۲ خانه ورزش روستایی مجهز در استان فعالیت دارد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، ادهم کردزابلی در جمع خبرنگاران بیان کرد: خوشبختانه طی چند سال اخیر بحث ورزش استان توسعه قابل توجهی داشته و سیستان و بلوچستان ورزشکاران زیادی را در عرصه ملی و بین المللی معرفی کرده است.

مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: یکی از مواردی که در اداره کل ورزش استان توجه بسیار به آن شده بحث توسعه ورزش قهرمانی و همگانی بوده است.

وی همچنین به برنامه های هفته تربیت بدنی در استان نیز اشاره کرد و افزود: ۳۰۰ ویژه برنامه فرهنگی ورزشی به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش از ۲۶ مهر تا دوم آبان در سراسر این استان اجرا می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان، غبارروبی و عطر افشانی گلزارشهدا، تجلیل از ورزشکاران مدال آور، برگزاری رقابت های ورزشی، همایش های مختلف و افتتاح طرح های ورزشی را از مهمترین برنامه های هفته تربیت بدنی و ورزش در سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه همزمان با هفته تربیت بدنی و ورزش ۱۲ خانه و زمین چمن مصنوعی در استان افتتاح می شود اظهار کرد: با بهره برداری از این تعداد زمین چمن مصنوعی استان به ۱۷۴ مورد می رسد.

وی ادامه داد: همزمان با این هفته ۱۳ پروژه ورزش با اعتبار هفت میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان در سیستان و بلوچستان افتتاح می شود.

کردزابلی تصریح کرد: خانه‌های ورزش روستایی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی، توسعه ورزش روستایی و پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در روستاها با مشارکت فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی، ستاد مبارزه بامواد مخدر و وزارت ورزش و جوانان کشور ساخته و تجهیز می‌شوند.

مدیر کل ورزش و جوانان سیستان وبلوچستان همچنین با اشاره به توسعه زیر ساخت های ورزشی در سیستان و بلوچستان گفت: در ۲ سال اخیر با رشد زیر ساخت ها سرانه ورزشی استان با ارتقای ۱۰ سانتی متر به ۵۲ سانتی متر رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =