کد خبر: 20805
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
گندم کاری

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان درباره روند خرید تضمینی گندم در سطح استان، گفت: در سال جاری ۴۲ هزار تُن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، محمد باقر منوچهری شامگاه شنبه در دیدار مسئولان حوزه کشاورزی استان سمنان با استاندار به میزبانی سالن جلسات استانداری با بیان اینکه ۴۲ هزار تُن گندم از کشاورزان استان سمنان خریداری شده است، تاکید کرد: تمامی وجوه کشاورزان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۶ هزار تُن گندم معادل سه ماه مصرف در انبارهای استان ذخیره شده است، افزود: در سطح کشور در وضعیت مطلوب ذخیره گندم قرار داریم.

مدیرکل غله استان سمنان با بیان اینکه ۱۱ هزار تُن گندم وارداتی کیفی و ۹ هزار تُن گندم کیفی نیز از استان گلستان برای استان تأمین و وارد شده است، ابراز داشت: حدود هشت هزار تُن مصرف ماهانه گندم ما در استان است.

منوچهری با بیان اینکه سه هزار و ۷۰۰ تُن برنج از انواع مختلف برنج‌ها در استان ذخیره شده است، گفت: هشت هزار و ۲۰۰ تُن شکر نیز در استان ذخیره و موجود است.

۱۵۰ تشکل کشاورزی در استان سمنان فعالیت دارد

احسان عباسپور، مدیر تعاون روستایی استان سمنان نیز با بیان اینکه ۱۵۰ تشکل در بخش کشاورزی در زیر مجموعه تعاونی و اتحادیه‌ها فعالیت دارند، گفت: مسائل مربوط به صنف کشاورزی در بخش تعاون روستایی پیگیری می‌شود که ۸ صنف شهرستان‌های استان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها در بحث تأمین بذر، کود، سَم، نهاده‌های دامی و حوزه شیلات، بازار رسانی و کمک به تنظیم بازار فعالیت دارند، افزود: در بخش خرید و تولید نهاده‌ها، ۳ هزار تُن بذر و کود در دورترین نقاط استان در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =