تسهیلات

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان گفت: امسال مبلغ چهار هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال تسهیلات در زمینه اشتغال پایدار روستایی به این استان واگذار شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، امیر حبیبی روز یکشنبه به مناسبت روز ملی روستا و عشایر در بازدید از روستاهای هرمزگان افزود: این تسهیلات واگذار شده موجب ایجاد اشتغال برای نزدیک به ۱۰ هزار نفر در سطح روستاهای استان هرمزگان شده است.
وی خاطرنشان کرد: طرح ها و برنامه های بسیاری  در سطح روستاهای هرمزگان در حال پیگیری است که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می توان به برنامه ریزی برای بازآفرینی بافت های ناکارآمد روستایی، توسعه گردشگری روستایی با تهیه طرح و انتخاب ۶ روستای پایلوت، پیگیری اجرای طرح های هادی روستایی، شناسایی و معرفی روستاهای در معرض خطر سیل، توسعه خدمات الکترونیکی در روستاها و تدوین برنامه جامع مدیریت پسماند در روستاها اشاره کرد.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان اظهارداشت: همچنین در راستای اقتصاد مقاومتی اعطای تسهیلات کم‌ بهره به دهیاری ها بین سه تا پنج برابر بودجه آن‌ها در راستای اجرای طرح های در آمدزا، انجام مطالعه برنامه توسعه اقتصادی ۸۰۹ روستا و اعطای تسهیلات به کسب و کارهای خرد روستایی تا سقف یک میلیارد ریال صورت گرفته است.
حبیبی در خصوص وضعیت کنونی روستاهای هرمزگان در بهره مندی از خدمات زیربنایی عنوان کرد: در حوزه برق رسانی ۱۰۰ درصد روستاهای استان دارای برق، ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای راه، ۷۹ درصد از روستاها دارای آب شرب و ۸۵ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان هرمزگان به شبکه ملی اطلاعات دسترسی دارند.
این مسوول گفت: اقدام‌ها و تلاش های بسیاری جهت خدمات رسانی به روستاهای استان صورت گرفته است اما همچنان باید با کار مضاعف در راستای رفع مشکلات و ایجاد زیرساخت‌ها در روستاهای استان گام برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =