کشاورزی

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: ۱۳ روستای استان برای قرارگرفتن در طرح روستاهای بدون بیکار به منظور دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‌شوند.

به گزارش  روستانیوز به نقل از ایرنا، مهدی صمیمیان روز یکشنبه در آیین روز روستا و عشایر با حضور سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان در روستای امام حسین(ع) روستای فولادمحله در شهرستان مهدیشهر افزود: اکنون روستاهای دهملا در شاهرود، محمد آباد و جودانه در میامی روستاهای بدون بیکار استان هستند و در نظر است از طریق پرداخت تسهیلات صندوق مهر امام رضا(ع) ۱۳ روستای بیکار دیگر در استان معرفی شوند.

وی با اشاره به به افتتاح ۵۸ طرح روستایی با مشارکت ۸ دستگاه اجرایی در این آیین بیان کرد: استان سمنان در بحث اجرای طرح های عمرانی روستایی در کشور سال گذشته رتبه سوم را به دست آورد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان با اشاره به اینکه بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵جمعیت استان  ۷۰۳ هزار نفر بود که ۱۴۱ هزار نفر آن جمعیت روستایی است، ادامه داد: هشت شهرستان، ۱۵ بخش، ۳۱ دهستان، ۲ هزار و ۲۲۰ آبادی و ۲۹۷ دهیاری در استان وجود دارد.

وی بیان کرد: استان سمنان در کشور از لحاظ روستاهای دارای دهیاری رتبه اول را دارد و  ۸۰ درصد روستاهای استان از پوشش اینترنت برخوردارند.

صمیمیان با اشاره به بهره مندی ۴۱۵ آبادی و روستا در استان سمنان از آنتن‌دهی تلفن همراه، گفت:  ۵۰۱ روستا در استان از امکان ارتباط تلفنی و ۹۳ درصد روستاهای استان سمنان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: ۹۹.۹ درصد روستاهای استان سمنان از انرژی برق استفاده می کنند و ۱۳۴ خانه بهداشت و ۳۱ مرکز جامع سلامت روستایی در روستاهای استان خدمات بهداشتی درمانی را به روستاییان ارائه می کنند.

بهره مندی۳۲۲ روستای استان سمنان از نعمت آب آشامیدنی روستایی و ۱۹۷  دستگاه ماشین آلات روستایی، و اجرای طرح هادی در ۲۹۷ روستای دارای دهیاری استان، از دیگر آمار ارایه شده از سوی صمیمیان در این نشست بود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان تاکید کرد: بیش از ۸۲۰ میلیارد ریال برای تامین آب روستایی و ۲۵۰ میلیارد ریال هم برای ساماندهی راه‌های روستایی استان در نظر گرفته شد.

۹۴۴ نفر در شوراهای اسلامی روستاهای استان سمنان عضویت دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =