کد خبر: 20541
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰
آبیاری

استاندار سمنان با اشاره به کمبود آب در استان بر لزوم مدیریت و اصلاح مصرف ۸۹ درصدی آب در کشاورزی استان تاکید کرد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، سید محمد رضا هاشمی، ۱۱ مهر ۱۴۰۰ در سیصد و هشتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: سیاست اصلی و اولویت اول ما در بحث صنعت استان، حفظ و ارتقاء وضعیت موجود است و پس از انجام اقدامات موثر در این حوزه، از حضور سرمایه گذاران جدید در استان نیز استقبال خواهیم کرد.


استاندار سمنان گفت: اولویت اصلی ما در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، حفظ و ارتقاء وضعیت موجود در صنعت استان است و باید به صورت خاص برای آن برنامه ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۷۰۰ واحد صنعتی و اقتصادی در ۱۹ شهرک صنعتی استان استقرار دارند، خاطرنشان کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، تاکنون فعالیت خوبی داشته که نیاز است در راستای تحقق شعار سال و عمل به تاکیدات ریاست محترم‌ جمهوری، تلاش بیشتری در دستور کار این ستاد قرار گیرد.


هاشمی با تاکید بر این مطلب که بانکهای عامل استان نیاز است تا برای جلسه آینده تلاش مضاعفی در حوزه پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی داشته باشند، تصریح کرد: در مسیر حمایت و تقویت صنعت در استان و رفع مشکلات موجود، علاوه بر تلاش بیشتر و ویژه بانکهای عامل، باید از ظرفیت و ‌پتانسیل فرمانداران و مدیران حوزه شهرستان ها استفاده کنیم‌ تا بتوانیم در بحث تسهیلات رونق تولید نیز در کشور پیشرو باشیم.


استاندار سمنان کمبود آب را از مشکلات استان دانست و با بیان اینکه مصرف ۸۹ درصدی منابع آبی استان در بخش کشاورزی، باید مدیریت و اصلاح شود، گفت: مدیریت پساب واحد های صنعتی و شهرک های صنعتی استان از دیگر راهکارهای برون رفت از مشکل کم آبی و توسعه صنعت استان است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.


وی با تاکید بر تعیین تکلیف پرونده های واحد های تولیدی و صنعتی مشکل دار، اضافه کرد: واحدهای تولیدی که در تملک بانک قرار داشته و یا به دلیل نبود نقدینگی و فرسودگی ماشین آلات، با مشکل روبرو بوده و راکد هستند، باید تقویت و تعیین تکلیف شوند تا بتوانیم از حداکثر ظرفیت واحدهای صنعتی استان استفاده کرده و شاهد رفع موانع و مشکلات در حوزه تولید و صنعت در استان باشیم.


استاندار سمنان سه موضوع صنعت، کشاورزی و گردشگری را موتور محرکه استان دانست و افزود: سه دستگاه صمت، جهاد کشاورزی و گردشگری استان به صورت ویژه و در کنار آن تمامی مدیران دستگاه های اجرایی، باید تلاش کنند تا شاهد تحقق رشد اقتصادی ۸.۶ درصدی کشور در حوزه استان سمنان بوده و به نوعی در این زمینه نیز در کشور پیشرو باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =