کد خبر: 20272
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴
گندم

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: بذر گندم مورد نیاز استان برای کشت در سال زراعی جاری به صورت صد در صد تامین شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، جواد تاراسی افزود: میزان گندم تولید شده در استان طی سال‌جاری حدود ۲۰۰ هزار تن بود که این میزان گندم تولید شده در استان کمتر از نیمی از گندم تولید شده در سال‌های گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه انتظار امروز ما از گندم‌کاران استان این است که هر چه زودتر گندم تولیدی خود را تحویل دهند، ادامه داد: تا به امروز در حدود ۷۵ هزار تن از گندم تولیدی استان توسط این سازمان خریداری شده و این روند قرار است تا نیمه مهرماه نهایی شود.

تاراسی با ابراز خرسندی از اینکه تا به امروز گزارشی مبنی بر خروج غیرقانونی گندم از استان و یا فروش گندم به شرکت‌های تولید ماکارونی نداشتیم، افزود: با توجه به حساسیتی که در خصوص تامین گندم داریم، امیدواریم هر چه زودتر شاهد همکاری کشاورزانی که تا به امروز نسبت به فروش گندم خود نکرده‌اند، باشیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: یکی  از اولویت‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی زنجان در حزوه گندم، تامین مصرف خانوارهای زنجانی بود که خوشبختانه در این زمینه نیز توانسته‌ایم به موفقیت ۷۰ درصدی برسیم. 

تاراسی افزود: سیلوهای موجود در این استان ظرفیت ذخیره سازی۶۰۰ هزار تن ذخیره گندم و نهاده ها را دارند.

وی اظهار داشت: این مقدار ظرفیت ذخیره سازی هم بیش از نیاز و هم بیش از میزان تولید استان است، بنابراین از سایر استان ها نیز امکان پذیرش محصول برای ذخیره سازی داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =