مدرسه

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی گفت: در نیمه نخست امسال ۹۹ مدرسه شهری و روستایی استان به شبکه ملی اطلاعات پیوستند که این اقدام تا پایان امسال ادامه می یابد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، سیدعلی مرتضوی ظهار داشت: با ادامه روند شیوع ویروس کرونا در کشور و نیاز مدارس به آموزش مجازی با احتساب اتصال ۹۹ مدرسه شهری و روستایی تاکنون  یک هزار و ۵۴۵ مدرسه شهری و روستایی استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.

وی  از نصب و ارتقای ۱۸ سایت تلفن همراه نیز خبر داد و افزود: با نصب این سایت ها هم اکنون ۲۷ روستا با بیش از ۲ هزار ۶۰۰ خانوار و جمعیت  ۶ هزار و ۷۰۰ نفر تحت پوشش تلفن همراه قرار گرفته اند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: با اجرای پروژه های USO(طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات)  و توسعه زیرساختهای ارتباطی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته روستایی، گامهای بلندی جهت خدمت رسانی به روستاییان برداشته شده که باعث رشد شاخص های ارتباطی و افزایش دسترسی آنها به شبکه ملی اطلاعات شده است.

وی افزود: با اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات، ضمن بهره مندی از خدمات دولت الکترونیک و محتوای سالم، بومی و ایمن، بسیاری از امور روزمره تسهیل می شود و گسترش کسب وکار های روستایی از قبیل راه اندازی بازار صنایع دستی و بومگردی روستایی نیز ممکن خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: هم اکنون بیش از  ۸۵ درصد روستاهایی که بیش از ۲۰ خانوار جمعیت دارند تحت پوشش اینترنت پر سرعت و شبکه ملی اطلاعات قرار دارند.

مرتضوی گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، دسترسی باقیمانده روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان نیز تا پایان سال آینده تکمیل میشود.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و در این استان شمالشرق ایران، حدود ۲۵۰ هزار خط فعال تلفن ثابت و بیش از یک میلیون و ۵۱۰ هزار خط تلفن همراه ثبت شده است و یک میلیون نفر در این استان اینترنت دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =