جلیل جباری

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: برنامه ریزی های لازم برای برگزاری سومین جشنواره گردشگری در استان به عمل آمده است که به محض اخذ مجوز از ستاد ملی مقابله با کرونا، عملی می گردد.

به گزارش روستانیوز، جلیل جباری با اشاره به اینکه آذربایجان غربی هم همانند سایر استان های کشور در هفته گردشگری که از پنجم تا یازدهم مهرماه نامگذاری شده است برنامه های ویژه ای دارد، اظهار داشت: سرکشی از واحد‌های گردشگری،
دیدار با ائمه جمعه استان، غبارروبی مزار شهدا و تجدید میثاق با آن‌ها و تبلیغات در حوزه فضای مجازی و معرفی ظرفیت های گردشگری از جمله این برنامه ها هستند.

وی در ادامه افزود: پاکسازی بناهای تاریخی و گردشگری با حضور Ngo ها، تجلیل از خادمان حوزه گردشگری، نواختن زنگ گردشگری، برگزاری تور نیم روزی ویژه معلولین،برگزاری نمایشگاه عکس و پرواز پاراگلایدر بر فراز آسمان ماکو از دیگر برنامه های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در هفته گردشگری است.

جباری اعلام کرد: در مهرماه و با شروع هفته گردشگری  نزدیک به ۱۰ پروژه با اشتغال۱۷۲ نفر و با میزان اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان افتتاح می گردد.
وی عنوان کرد: ساختمان بازسازی شده قره کلیسا، دو هتل در ارومیه،سه بوم‌گردی جدید،
کارگاه صنایع دستی و مهمانپذیر در سلماس،
حمام بیگ جوان از جمله این افتتاح‌ها هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ۵۶ واحد اقامتی پذیرایی و تفریحی و ۶۷ دفتر مسافرتی و گردشگری در سطح استان فعال بوده و ۱۴ مجوز گردشگری سلامت صادر شده است.

جباری اعلام کرد: جشنواره شمس و مولانا در چهارشنبه هفته جاری هفتم مهر ماه  بصورت مجازی در خوی برگزار می شود
.
وی گفت: در شش ماه اول سال نزدیک ۷۰ هزار نفر در مراکز اقامتی و هتل های استان به ثبت رسیده است که نشان از افزایش دو برابری بصورت دوبرابری گردشگر  نسبت به سال گذشته دارد.

جباری گفت: تهیه طرح حمایتی ویژه از واحد‌های گردشگری   آسیب دیده از کرونا انجام شد و  بسته جدید حمایتی نیز در راه است که پیشنهاد شده است تحصیلات با سود بازپرداخت کم  و مدت تنفس نسبتا طولانی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =