کد خبر: 20142
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
گاوداری

امام جمعه یزد با اشاره به تنش‌هایی که هر چند وقت یکبار در زمینه تامین خوراک دام برای مرغداران و دامداران ایجاد می‌شود، گفت: خودکفایی در این زمینه باید به برنامه جدی استانها تبدیل شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، آیت‌الله محمدرضا ناصری، صبح شنبه در دیدار با معاون بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با تاکید بر اهمیت صنعت پوشاک اظهار داشت: بازار پوشاک کشور ما توسط چین و ترکیه اشغال شده و واحدهای نساجی، ریسندگی و بافندگی از دست رفته و اگر بخواهیم تمام اینها را احیا کنیم، باید صنعت پوشاک را احیا کنیم.

وی با بیان اینکه کشور ما اکنون ۸۰ میلیون نفر جمعیت دارد و این جمعیت سالانه به حداقل ۴۰۰ میلیون قطعه لباس نیاز دارد، افزود: پوشاک صنعتی است که نه به تکنولوژی بسیار بالا و نه سرمایه گذاری کلان نیاز ندارد و حتی با سرمایه‌های خرد مردم نیز می‌توان این صنعت را برپا کرد.

ناصری با بیان اینکه باید کارگاه‌های کوچک و بزرگ و حتی کارگاه‌های خانگی در کشور راه‌اندازی کنیم، عنوان کرد: اگر این صنعت به راه بیفتد، علاوه بر اینکه می‌توانیم از فرهنگ خود در دوخت لباس استفاده کنیم، می‌توانیم برندسازی نیز انجام دهیم.

امام جمعه یزد با اشاره به ظرفیت‌های بسیار خوبی که در حوزه صنعت پوشاک وجود دارد، تاکید کرد: با راه اندازی این صنعت، می‌توان زنجیره صنعت پوشاک از کشت پنبه تا تولید پوشاک را رونق بخشید.

خودکفایی در خوراک دام باید به یک برنامه جدی برای همه استان‌ها تبدیل شود

ناصری تاکید کرد: خودکفایی در خوراک دام باید به یک برنامه جدی تبدیل شود و همه استان‌ها به ویژه استان‌هایی که مشکل جدی در زمینه آب ندارند، باید حداقل در زمینه تامین خوراک دام استان خود، خودکفا شوند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: در برهه‌های مختلف دیده‌ایم که کشور در در زمینه تامین خوراک دام با مشکل مواجه بوده و چشم به خارج از کشور داشته است و نوسان قیمت نیز به همین دلیل بسیار اتفاق افتاده است.

وی از بنیاد مستضعفان خواست: در این زمینه نیز به کمک دولت آمده و کمک کند تا در زمینه تامین خوراک دام به خودکفایی برسیم.

فرهنگ سود بیشتر باید از تجارت حذف شود

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تجارت در کشور ما اصولی نیست و تجار قواعد و قوانین اقتصادی را رعایت نمی‌کنند، اظهار داشت: متاسفانه در کشور ما هم تجار و هم تولیدکنندگان به دنبال سود بیشتر هستند و این امر سبب شده هیچ ضابطه و قانونی برای تعیین قیمت وجود نداشته باشد.

وی عنوان کرد: اخلاق و فرهنگ سود بیشتر را اگر در جامعه از بین ببریم، آنگاه وقتی کالا به دست مصرف کننده می‌رسد، نرخ واقعی است اما اگر این امر کنترل نشود، کالا تا به دست مصرف کننده برسد، چندین برابر قیمت واقعی است.

ناصری تاکید کرد: سود باید واقعی باشد و اگر تاجر و تولید کننده تا توزیع کننده و فروشنده هر کدام به حق خود و سود منطقی راضی باشند، آنگاه کالاها با نرخ منطقی و واقعی به دست مردم می‌رسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از اتفاقات مهمی که دولت باید رقم بزند را تحول در آموزش دانست و اظهار داشت: غربی‌ها از ۱۰۰ سال پیش، تعقل، تفکر و تعقل را از سیستم آموزشی ما حذف کرده‌اند که این سه اصل باید به سیستم آموزشی ما باز گردد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =