کد خبر: 20051
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴
واکسن

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان گفت: به کلیه فرمانداران دستور داده شده است که تا پایان هفته جاری جمعیت ساکن در روستا و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر واکسن کرونا دریافت کنند.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، حجت الله غلامی شامگاه سه‌شنبه پس از نشست ستاد کرونای اصفهان ا اشاره به اینکه تعداد مراکز تجمیعی  واکسیناسیون در استان ۲ برابر شده است، اظهار داشت: تا پایان هفته جاری باید کلیه روستا و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر واکسن دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه این واکسیناسیون برای افراد ۱۸ سال به بالا پیش بینی شده است، افزود: ساعت واکسیناسیون در بیشتر مراکز تجمیعی به ۱۲ شب افزایش یافته است و در این زمینه دیگر صف کشیدن افراد را نخواهیم داشت.

غلامی گفت: تاکنون در گروه‌های سنی  بالای ۱۸ سال در استان اصفهان ۴۸.۸  درصد نوبت اول و ۲۱ درصد نوبت دوم واکسن دریافت کرده اند و  بیشترین واکسیناسیون در گلپایگان،خوانسار شاهین شهر،اردستان و نطنز  و کمترین در خمینی شهر، برخوار و فلاورجان انجام شده است.

غلامی ادامه داد: تنها خورو بیابانک و بویین و میاندشت در وضعیت زرد کرونایی است و باقی شهرستان‌های استان اصفهان نارنجی هستند. 

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان درباره ترددهای بین شهری گفت: تردد بین شهرستان‌ها بر اساس وضعیت نارنجی و طرح جامع هوشمند صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: فعالیت تالارهای پذیرایی و چایخانه‌ها همچنان ممنوع است اما استخرهای سرپوشیده با ۷۰ نفر، سالن‌های ورزشی با ۳۰ نفر و مراکز تفریحی با ۵۰ نفر ظرفیت می‌توانند فعالیت داشته باشند.

غلامی همچنین از روند کاهشی مبتلایان به کرونا خبر داد و افزود: در ۲۴ ساعت گذشته در استان اصفهان ۳۶۴ نفر بستری شدند و کل بستری‌ها به ۲ هزار و ۸۰۰ نفررسید در حالی که اوایل شهریور امسال این رقم حدود ۴ هزار ۲۰۰ نفر بود.

غلامی اضافه کرد: تعداد فوتی‌های استان کاهش داشته اما هنوز متناسب با بستری‌ها نیست به گونه‌ای که مرگ و میر از حدود ۵۵ به ۳۲ نفر و نیز درصد تست مثبت از ۵۰ به ۳۶ درصد و رعایت دستور العمل‌های بهداشتی به مرز ۷۲ درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه حجم واکسن روزانه به ۹۰ هزار دُز رسیده است، اظهار داشت: تاکنون در استان اصفهان۲ میلیون و ۴۴ نوبت اول و  ۸۸۰هزار نوبت دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان همچنین از بازگشایی پارک‌ها و بوستان‌های و نیز پارک صفه و ناژوان از اول مهر خبر داد و گفت: البته این بازگشایی بدون فعالیت صنوف است.

وی در پایان گفت: سهمیه زائران اربعین استان اصفهان به حدود ۳ هزار و ۸۰۰ نفر رسیده است که از طریق مرزهای هوایی به کشور عراق سفر می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =