کد خبر: 20029
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
شهرک های کشاورزی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از ٣٢١ میلیارد ریال غرامت از سال گذشته تاکنون بابت خسارت‌های وارده در تمامی زیر بخش‌های کشاورزی این استان پرداخت شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، امان اله طوقی روز چهارشنبه در نشست ستاد بیمه محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: در سال زراعی جاری خرید تضمینی محصولات کشاورزی منوط به بیمه بودن آن شده است.

وی ادامه داد: بیش‌از ٢٢ محصول استراتژیک کشاورزی در چتر حمایتی بیمه قرار دارد و ضروری است بانک کشاورزی با استقرار کارگزاران بیمه در شهرستان‌ها کشاورزان را در بیمه کردن محصولات ترغیب کند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تنها راه کمک به کشاورزان خسارت دیده تنها از طریق بیمه امکانپذیر خواهد بود و در سال زراعی جاری خرید تضمینی محصولات توسط دولت منوط به بیمه بودن محصول شده است.
معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: به منظور افزایش ضریب نفوذ بیمه با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تفاهم‌نامه منعقد شده است.

عبدالحمید فیروزی با توجه به تغییرات اقلیمی و آب و هوایی و تدوام خشکسالی در سیستان و بلوچستان خواستار تحت پوشش قرار گرفتن کامل محصولات کشاورزی بویژه کشت‌های پاییزه و کشت‌های قراردادی شد.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره‌گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، مرکبات و غیره دارد. 
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار هر سال توان تولید دو بار محصول را دارند. 
هم‌اینک در بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در ۸۰ هزار هکتار از باغ های استان انواع میوه های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =