کد خبر: 19968
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹
سند

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان، صدور سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستایی و شهری در استان، ۹ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایلنا، رضا خواجه ای در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون تعداد 68707 فقره صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی و 7470 فقره صدور  سند برای واحدهای مسکونی شهری از سوی بنیاد مسکن و همکاری اداره ثبت اسناد و املاک در سطح استان صادر شده است.

 خواجه ای ادامه داد: میانگین صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی   به میزان ۷۴/۱درصد در استان بوده  و این میانگین در سطح کشور ۶۳/۳ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

وی  به کسب رتبه برتر در زمینه صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی و شهری طی چندین سال متولی اشاره کرد و  تصریح کرد:  در راستای اجرای قانون الحاق و حمایت از ساماندهی مسکن، از سال 97 تا زمان حاضر، حدود8 هزار و 49 سند مالکیت برای  واحد های مسکونی شهری و روستایی  در این استان صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان، هدف اصلی صدور سند مالکیت روستاییان را ثبت مالکیت روستاییان با هدف ارائه دقیق آمار و نیز حل اختلاف های ملکی روستاییان بر شمرد و گفت: صدور اسناد مالکیت پشتوانه‌ای محکم برای گرفتن تسهیلات بانکی و ضمانتی برای راه‌اندازی مشاغل پایدار ، توسعه اشتغال و تولید هستند که ایجاد این مشاغل سبب جلوگیری از مهاجرت ناخواسته روستاییان به شهرها و پیشگیری از حاشیه‌نشینی در اطراف شهرها و حتی مهاجرت معکوس به روستاها می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =