کد خبر: 19230
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
تعاون روستایی

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه با اشاره به عضویت بیش از ۲۰۰هزار نفر در مجموعه تعاون روستایی کرمانشاه گفت: بیش از ۲۸۰ تشکل تعاون روستایی در کرمانشاه فعال است.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، ایرج صفایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری مجازی اظهار کرد: در مجموعه تعاون روستایی استان کرمانشاه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون نزدیک به ۴۰۰ شغل مستقیم ایجاد کرده‌ایم که اگر شغل غیرمستقیم ایجاد شده را هم حساب کنیم مجموع اشتغالزایی تعاون و روستایی استان کرمانشاه به ۷۰۰ شغل می‌رسد.

وی با تشریح محاسن روستا بازارها، در حمایت و ایجاد انگیزه در کشاورزان، افزود: سال گذشته روستا بازار شهرستان صحنه به بهره برداری رسید و با توجه به استقبال از این روستا بازار و مشخص شدن تأثیرات مثبت روستا بازارها در نظر داریم تا پایان سال ۱۴۰۰، پنج روستا بازار دیگر در استان کرمانشاه و در شهرستان‌های کرمانشاه، پاوه، اسلام‌آبادغرب، روانسر و جوانرود افتتاح کنیم.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه با اشاره به حمایت همیشگی تعاون روستایی از کشاورزان، تصریح کرد: میزان تعهد خرید محصولات تعاونی روستایی استان کرمانشاه در سال گذشته را ۱۴۷ هزار تن بود که در راستای حمایت از کشاورزان و با توافق صورت گرفته توانستیم ۲۸۲ هزار تن خرید تضمینی و توافقی محصولات را داشته باشیم.

وی ادامه داد: در استان کرمانشاه ۲۸۰ تشکل تعاون روستایی فعال داریم که در قالب این تشکل‌ها بیش از ۲۰۰ هزار نفر عضو در مجموعه تعاون روستایی استان کرمانشاه فعالیت دارند.

صفایی خاطرنشان کرد: ظرفیت ۴۰ شرکت تعاونی در حوزه مدیریت آب و خاک در استان کرمانشاه ظرفیت بسیار خوبی است که به کمک این ظرفیت در سال گذشته توانستیم ۵۳ هزار هکتار از زمین‌های دیم در استان کرمانشاه را آبی کنیم.

وی با بیان اینکه مزرعه پرورش ماهی کنگاور پیشرفت ۸۰ درصدی داشته است، گفت: این مزرعه پرورش ماهی با ظرفیت تولید سالانه ۵۰ تن، تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =