کد خبر: 19189
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰
علیرضا عباسی

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه تغییر کاربری اراضی کشاورزی در کشور بیداد می‌کند، گفت: روستاها به مناطقی برای خوش‌نشینی عده‌ای تبدیل شده‌اند.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، علیرضا عباسی در حاشیه بازدید از بخش آسارا  اظهار کرد: اگر روستا را به عنوان سلول تولید کشور در نظر بگیریم و همچنین به آن بها بدهیم به طور قطع امنیت غذایی تأمین خواهد شد.

وی با بیان اینکه تغییر کاربری اراضی کشاورزی در کشور بیداد می‌کند و همه می‌خواهند زمین‌های خود را تغییر کاربری بدهند، خاطرنشان کرد: روستاها به مناطقی برای خوش نشینی عده‌ای تبدیل شده است که برای ییلاقات خود به روستاها می‌آیند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه برای حفظ حریم روستا اول باید وضع موجود را با چنگ و دندان حفظ کنیم، تصریح کرد: این وظیفه نماینده مجلس، دولتمردان و مردم روستاهاست و اگر ک توجهی صورت بگیرد، مطمئن باشید آینده غذایی کشور تهدید خواهد شد و از کشوری تولیدکننده به واردکننده تبدیل می‌شویم، بنابراین ما حامی تولید هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تغییر کاربری اراضی کشاورزی به یکی از چالش‌های بزرگ کشور تبدیل و باعث نابودی بخش اعظمی از این اراضی شده است که در بلندمدت باعث ایجاد صدمات جبران‌ناپذیری به امنیت غذایی کشور خواهد شد.

عباسی متذکر شد: اگرچه کشاورزی در استان البرز به اندازه دیگر استان‌های کشور نیست اما همین قدیر که هست نیز باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =