کد خبر: 19150
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
گوجه

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد متوسط عملکرد محصول گوجه، ۳۵ تن در هکتار است که پیش‌بینی می‌شود ۱۲۰ هزار تن گوجه فرنگی در شهرستان مشهد برداشت شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، سعید خوش قامت با بیان این‌که برداشت گوجه از مزارع مشهد آغاز شده است، اظهار کرد: برداشت گوجه فرنگی از سطح سه هزار هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان مشهد آغاز شده است و بر اساس شرایط آب و هوایی تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: کاشت گوجه فرنگی به دلیل دوره تولید کوتاه، مزایای زیاد آن، ارزش اقتصادی و کاشت نسبتأ آسان آن، مورد استقبال بسیاری از کشاورزان قرار می‌گیرد که مهم‌ترین ارقام کشت شده گوجه در مشهد، کاکی، نوید، موبیل و ارقام هیبرید است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: معیارهای انتخاب رقم بر اساس ویژگی‌هایی مانند نوع میوه، شکل گیاه، مقاومت در برابر آفات و بیماری‌ها و همچنین عوامل مرتبط با آب و هوا، طول دوره رسیدن و مدیریت کشاورزی است.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان باید گونه‌هایی را انتخاب کنند که در شرایط محلی بهترین عملکرد را داشته باشند، در نهایت بهترین میوه‌ها برای بذر فصل بعدی انتخاب و نگهداری می‌شوند.

خوش قامت با بیان این‌که متوسط عملکرد محصول گوجه، ۳۵ تن در هکتار است، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود ۱۲۰ هزار تن گوجه فرنگی در شهرستان مشهد برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با بیان اینکه شهرستان مشهد یکی از قطب‌های تولید گوجه فرنگی در استان خراسان رضوی محسوب می‌شود، اظهار کرد: محصول تولیدی به‌صورت تازه‌خوری، علاوه بر تأمین نیاز داخل استان و توزیع آن به سایر استان‌ها، بخشی از محصول فرآوری شده و محصول فرآوری شده به دیگر کشورها نیز صادر می‌شود.

وی بیان کرد: در فصل کاشت، داشت و برداشت گوجه فرنگی در مشهد، زمینه اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۶۰ هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم فراهم می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =