کد خبر: 18969
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰
گردشگری گیلان

همزمان با ششمین روز از هفته دولت ۱۰ طرح گردشگری ، خدماتی و عمرانی با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال در بخش های کجور از توابع نوشهر و بلده از شهرستان نور به بهره برداری رسید.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، از این تعداد، ۶ طرح عمرانی و خدماتی با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال در بخش بلده شهرستان نور و ۴ طرح هم با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال در بخش کوهستانی کجور افتتاح شد.

پارک آیت الله شهرستانی شهر بلده با ۴ هزار متر مربع وسعت و تجهیزات لازم با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال  با حضور مسئولان شهرستان افتتاح شد.

همچنین بهره برداری از منبع آب آشامیدنی و لوله کشی آب شرب به طول ۵ کیلومتر، تبدیل سیم به کابل خودنگهدار به طول ۳ کیلومتر، نصب دوربین و  دفتر دهیاری در روستای یالرود و لوله کشی آب آشامیدنی برای روستای نسن در بخش بلده با اعتبار ۱۰ میلیاردی به بهره برداری رسید.

بخش بلده شهرستان نور دارای ۴۵ روستا است و از طریق سه جاده هراز به طول ۵۳ کیلومتر، جاده پل‌زنگوله(کندوان) به طول ۵۵ کیلومتر و جاده رویان به طول ۷۰ کیلومتر به شهرهای شمالی و تهران دسترسی دارد.

همزمان با هفته دولت ۶۹ طرح با هزینه ای بالغ بر ۲۸۰ میلیارد و  ۴۵۴ میلیون تومان در این شهرستان به بهره برداری می رسد که با بهره برداری از این طرح ها برای ۹۶۸ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

افتتاح ۴ طرح در بخش کجور 

ساختمان گردشگری روستای کندلوس در ۳ طبقه با زیربنای هر طبقه ۱۱۰ متر مربع شامل ۹ واحد تجاری ، نمازخانه و سرویس بهداشتی برای گردشگران و واحد اداری دهیاری با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال صبح امروز با حضور مسئولان شهرستان نوشهر افتتاح شد.

این ساختمان اقامتی و خدماتی گردشگری  در ۳ طبقه در هر طبقه ۱۲۰ مترمربع که دارای ۲ طبقه اقامتی و یک واحد تجاری می باشد با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال برای رفاه بیشتر گردشگران است.

همچنین بازسازی و زیبا سازی محوطه امام زاده فضل و فاضل با اجرای سنگ فرش به وسعت ۳۰۰ متر مربع با ۵ میلیارد ریال و دفتر خدمات خودرویی روستا نیز با ۵۰۰ میلیون تومان از دیگر طرح های قابل افتتاح امروز بود.

روستای تاریخی کندلوس کجور نوشهر با قدمت حدود چهار هزار سال و دارا بودن موزه مردم شناسی و باستان شناسی هر سال پذیرای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است.

روستای کندلوس با جمعیت یک هزار و ۹۲ نفر در ۷۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر نوشهر قرار دارد.

۸۹ طرح عمرانی و خدماتی با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد و ۶۱۵ میلیون تومان و با اشتغالزایی ۱۱۰ نفر در هفته دولت در شهرستان نوشهر بهره برداری رسید.

دوم تا هشتم شهریور ماه به عنوان هفته دولت نام گذاری شده است. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =