کد خبر: 18950
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
ذرت دانه ای

به گفته مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه بیش از ۲۶ هزار تن انواع نهاده‌های دامی و همچنین هزار و ۱۰۰ تن نهاده طیور به صورت خوراک آماده توسط تشکل‌های زیر پوشش این تعاونی در استان توزیع شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، ایرج صفایی با اشاره به کاهش نزولات آسمانی و بروز خشکسالی، افزود: امسال دامداران و مرغداران برای تأمین نهاده های دامی مورد نیاز با مشکلات فراوان عدیده مواجه شدند، به همین خاطر این شرکت توزیع نهادهای دامی را با قیمت مصوب در سطح استان در دستور کار خود قرار داده است.

او اعضای  شبکه تعاونی های روستایی استان را متشکل از کشاورزان، دامداران و اتحادیه های تعاونی آنها، اتحادیه مرغ تخمگذار و شرکت گاوداران صنعتی کرمانشاه عنوان کرد و گفت: در راستای حمایت از تولید محصولات دامی و طیور و همچنین تحقق شعار سال مبنی بر تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، تاکنون موفق به تامین و توزیع بیش از ۲۷ هزار تُن نهاده با قیمت مصوب به صورت خوراک آماده شامل کنسانتره ذرت و جو و دیگر محصولات شده‌ایم.

صفایی در ادامه  از پیگیری و برنامه ریزی تشکل‌های تحت نظارت سازمان تعاون روستایی برای تامین و توزیع مناسب نهاده‌های دامی میان دامداران خبر داد و اظهار داشت: شبکه مردم نهاد تعاونی های روستایی استان با توجه به وظیفه ذاتی خود تمام تلاش خود را برای کاهش دغدغه دامداران و اعضای شرکت‌های تعاونی در حوزه دامپروری خواهد کرد.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه اضافه کرد: خرید و توزیع نهاده دامی و طیور با کمترین قیمت ممکن در دستور کار شبکه تعاون های  روستایی  و تمامی تشکل های مرتبط قرار دارد.

۲۸۰ تشکل تعاون روستایی با ۲۰۰ هزار نفر عضو در استان فعال است.

تولید سالانه بیش از چهار میلیون تن محصولات کشاورزی در کرمانشاه

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان کرمانشاه وجود دارد که سالانه چهار میلیون و ۵۷۵ هزار و ۸۱۴ تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات و آبزیان در استان تولید می‌شود.

داشتن ۱۱ اقلیم آب و هوایی، بارش های ۲ برابری نسبت به میانگین کشوری، چهار فصل بودن و تولید بیش از ۹۸ درصد محصولات زراعی و باغی در استان از جمله ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش کشاورزی استان کرمانشاه است که از این ظرفیت برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال، افزایش درآمد کشاورزان و رونق اقتصادی استان استفاده می شود.

از مجموع جمعیت استان حدود ۱۲۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

کرمانشاه استانی پهناور در غرب ایران با ۲۵ هزار کیلومتر مربع مساحت، یکی از استان‌های مهم از حیث کشاورزی و منابع طبیعی محسوب می‌شود به طوریکه ۷۰ درصد مساحت استان را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =