کد خبر: 18814
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰
آبخیزداری

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اعتبارات آبخیزداری استان در سال جاری افزایش 8 برابری را نشان می دهد.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، علیرضا نصرآبادی در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: با مطرح شدن اهمیت طرح‌های آبخیزداری در کمک به کشاورزان و مردم محلی شاهد اتفاقات خوبی طی سه سال گذشته در حوزه اجرای طرح‌های آبخیزداری استان بودیم.

وی با بیان اینکه صدور موافقت اختصاص اعتبار از صندوق توسعه ملی برای حوزه آبخیزداری مصوب شد، عنوان کرد: اعتبارات صندوق توسعه ملی فعالیت‌های چشمگیر آبخیزداری را رقم زد.

وی بیان کرد: پیش از این از افزایش سه برابری اعتبارات آبخیزداری استان برای سال جاری خبر دادیم که اکنون به ۸ برابر افزایش یافته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی عنوان کرد: در سال جاری از محل اعتبارات ملی محرومیت‌زدایی هزار میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری کشور در نظر گرفته شده که سهم خراسان جنوبی از این رقم ۹۹ میلیارد تومان اعلام شده است.

نصرآبادی بیان کرد: در مجموع امسال ۱۲۳ میلیارد تومان اعتبار به حوزه آبخیزداری استان اختصاص یافته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی به با بیان اینکه طرح‌های آبخیزداری در تمامی شهرستان‌های استان برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد: بر حسب دستور استاندار اعتبارات بین تمام شهرستان‌ها بر اساس شاخص‌های محرومیت‌زدایی توزیع خواهد شد.

وی عنوان کرد: بخشی از اعتبارات برای مطالعات و قسمت اعظم آن برای اجرای طرح‌های آبخیزداری هزینه می‌شود.

رتبه اول خراسان جنوبی در اجرای طرح‌های بیابان زدایی

نصرآبادی به اقدام ملی مقابله با بیابان‌زایی اشاره کرد و افزود: در این طرح خراسان جنوبی رتبه اول در اقدام به موقع پروژه‌ها را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات حوزه بیابان استان طی سال گذشته ۴۳ میلیارد تومان بوده که باید اقدامات مقابله با بیابان‌زایی در سطح ۲۰ هزار هکتار انجام می‌شد، بیان کرد :۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بیشتر از برنامه مصوب در این حوزه کار کردیم.

به گفته وی ۱۰۷ درصد پیشرفت پروژه‌های بیابان زدایی را در استان داشته‌ایم.

وی با بیان خراسان جنوبی با دارا بودن ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار بیابان دومین استان بیابانی کشور است، گفت: سطح کانون‌های بحرانی فرسایش بادی استان نیز سه میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه جز ۵ استان درگیر با پدیده گرد و غبار هستیم، افزود: امسال ۹۹ میلیارد تومان اعتبار در حوزه بیابان به استان اختصاص یافته که دو برابر اعتبارات سال گذشته است.

افتتاح ۲۱ پروژه منابع طبیعی طی هفته دولت در خراسان جنوبی

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های بیابان با اولویت شهرستان‌های دارای کانون‌های فرسایش بادی است، گفت: ۲۵ هزار هکتار عملیات بیابان زدایی در استان در حال اجرا است.

به گفته وی در شهرستان‌های طبس، بشرویه، زیرکوه و نهبندان پروژه بیابانی بیشتری بر اساس کانون‌های فرسایش بادی اجرا خواهد شد.

نصرآبادی از افتتاح ۲۱ پروژه در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری استان طی هفته دولت خبر داد اظهار کرد: اعتبار هزینه شده برای این طرح‌ها ۳۸ میلیارد تومان است.

وی جمعیت بهره مند از این پروژه‌ها را ۱۳ هزار نفر با ۳۵۰۰ خانوار اعلام کرد و افزود: ۵۰ روستا و آبادی تحت پوشش این پروژه هاقرار گرفته‌اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی تصریح کرد: در بالا دست ۶۰ رشته منبع آبی که غالباً قنوات هستند طرح‌های آبخیزداری اجرا شده است.

به گفته وی با اجرای این پروژه‌ها برای ۲۶۰ نفر در استان اشتغال ایجاد شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =