کد خبر: 18740
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
فرو نشست

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: دشت قزوین در مقایسه یا میانگین جهانی حدود 10 برابر بیشتر نشست دارد، به طوری که میانگین جهانی سالانه نیم سانتی متر است و این میزان در قزوین بین 2 تا 10 سانتی‌متر است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایلنا، داراب بیرنوندی با بیان اینکه بارندگی 30 درصد در جبران فرونشست زمین موثر است گفت: با از بین رفتن ساختار خاک طی زمان حتی با داشتنت بارندگی نیز نمی‌توان فرونشست زمین را به طور کامل جبران کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین عنوان کرد: باتوجه به شواهد موجود سفره‌های آب‌های زیر زمینی قزوین از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند و علی رغم فعالیت‌های شرکت آب منطقه‌ای هنوز هم برداشت بی رویه اتفاق افتاده و برخی افراد نسبت به فرونشست‌ها توجه ندارند.

وی اظهار کرد: دشت قزوین در مقایسه یا میانگین جهانی حدود 10 برابر بیشتر نشست دارد، به طوری که میانگین جهانی سالانه نیم سانتی متر است و این میزان در قزوین بین 2 تا 10 سانتی‌متر است.

این مسئول عنوان کرد: در حال حاضر به 29 روستای استان قزوین با تانکر آبرسانی می‌شود و حدود 316 روستا نیز برای تامین آب کشاورزی با مشکل مواجه هستند.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از آب‌های سطحی برای مصارف مختلف گفت: قزوین از معدود استان‌هایی است که در آن استفاده از آب‌های سطحی مورد توجه قرار نمی‌گیرد؛ این درحالی است که می‌توان این آب‌ها را برای انواع مصارف به کار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =