کد خبر: 18722
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۲
اینترنت

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون هشت روستا در مناطق مختلف استان به اینترنت پرسرعت مخابرات(ADSL) و شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، آزاد حکمت با بیان اینکه در سال ۱۳۹۲ تنها ۹ روستای استان دارای اینترنت پرسرعت ADSL بود، اظهار داشت: این رقم اکنون به ۵۴۸ روستا یعنی بیش از ۶۰ برابر افزایش یافته است.

وی با اشاره به بهره‌مندی ۳۹ روستای استان از اینترنت پرسرعت مخابرات در سال گذشته، اضافه کرد: پارسال همچنین ۶۷ مرکز تلفن روستایی با تجهیزات جدید بروزرسانی شد که تاثیر زیادی در ارائه خدمات بهتر به مشترکان دارد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان تعداد تلفن های منصوبه در سطح استان را ببش از ۵۹۴ هزار شماره اعلام کرد و افزود: هم اکنون ۵۱۲ هزار و ۲۲۵ شماره تلفن ثابت مشغول بکار است.

حکمت اظهار داشت: در حال حاضر تعداد یک هزار و ۵۰۲ روستا و اماکن دارای تلفن خانگی در استان از مزایا و خدمات تلفن ثابت بهره مند هستند و از خدمات مخابرات استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۷۱ هزار و ۵۰۰ پورت ADSL منصوبه در استان وجود دارد، یادآور شد: ۱۲۸ هزار و ۱۰۹ پورت آن به مشتریان واگذار شده است.

در حال حاضر بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار شماره تلفن همراه اعتباری و دائمی با ضریب نفوذ ۱۳۷ درصد در کردستان مشغول بکار بوده و تعداد ۹۳۸ روستا نیز تحت پوشش خدمات تلفن همراه اول مخابرات است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =