کد خبر: 18718
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲
عزاداری

معاون فرهنگی و اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نماز ظهر عاشورا و عزاداری روز عاشورا در قالب سوگواره بصیرت عاشورایی با رعایت پروتکل های بهداشتی در بقعه متبرکه امامزادگان بی بی خاتونین (س) شهرستان مارگون برگزار شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام قاسم مومنی شاد گفت: نماز ظهر عاشورا و عزاداری روز عاشورا در قالب سوگواره بصیرت عاشورایی با رعایت پروتکل های بهداشتی و در فضای باز  در بقعه متبرکه امامزادگان بی بی خاتونین (س) شهرستان مارگون برگزار شد.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مراسمات عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) در بقعه متبرکه امامزادگان بی بی خاتونین (س) روستای سقاوه شهرستان مارگون با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امام سجاد علیه السلام فرمود: زمین کربلا، در روز رستاخیز، چون ستاره مرواریدی می درخشد و ندا در می دهد که من زمین مقدس خدایم، زمین پاک و مبارکی که پیشوای شهیدان و سالار جوانان بهشت را در بر گرفته است.

مومنی شاد در ادامه با بیان اینکه وقف و به ویژه در این ماه محرم برای برپایی عزاداری حضرت سیدالشهدا علیه السلام یک حرکت انسانی و الهی است خاطرنشان کرد: وقف مربوط به همه آحاد و اقشار جامعه اسلامی می‌شود و دهه وقف فرصتی است تا این فرهنگ دینی و اسلامی را بیش از پیش ترویج دهیم.

مومنی‌شاد با بیان اینکه وقف میان انسان و خداوند قرابت و نزدیکی ایجاد می‌کند گفت: وقف به سان رشته‌ای است که رأس آن متصل به خداوند و انتهایش در دست وقف کنندگان قرار دارد.

این مسئول به ضرورت انطباق وقف‌های امروزی با نیازهای روز جامعه  اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به تغییر و تحولاتی که در جامعه به وجود آمده ، باید سعی کنیم در زمینه برکات وقف این چشمه همیشه جوشان فرهنگ سازی کنیم تا متناسب با نیازهای روز جامعه مقوله وقف گسترش یابد تا به واسطه آن گرهی از مشکلات اقتصادی اقشار مختلف جامعه جامعه برطرف شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: اهم مباحث مطرح شده در این برنامه که در قالب سوگواره بصیرت عاشورایی برگزار شد که به ضرورت شناخت و معرفت نسبت به ائمه معصوم جهت بصیرت افزایی  و،ضرورت پرهیز از حرام خوری چرا که امام حسین(ع) در روز عاشورا یکی از ویژگی های لشکر کفار را حرام خوری برشمرد اشاره کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =