کد خبر: 18690
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۶
دریادار

خبر انتصاب یک شهروند کردستانی در فضای مجازی منعکس می شود. استوری های مکرر از تصویر دریادار شهرام ایرانی یکی پس از دیگری نشان می دهد که  تعصب اهل تسنن به این مهم هنوز وجود دارد، اما آیا کسی این شهروند سنندجی که به عالی ترین مقام ارتش در نیروی دریایی رسیده را می شناسد؟

به گزارش روستانیوز، علی رغم وعده های رئیس جمهور در تشکیل کابینه سیزدهم و استفاده از ظرفیت نخبه اقتصادی دکتر عبدالملکی اهل کردستان شهرستان قروه به عنوان وزیر پیشنهادی کار و رفاه اجتماعی استفاده شده است، اما این انتخاب کافی نیست، چرا که استان کردستان در همه عرصه ها نشان داده است پای نظام و انقلاب اسلامی ایستاده و از ظرفیت های بالقوه‌ انسانی برخوردار است. شایعات و قضاوت های از پیش انجام شده نسبت به دولت جدید مبنی بر عدم استفاده از این ظرفیت ها راه را برای شبکه های معاند باز نموده و زمینه بروز شایعات مجازی را فراهم نموده است، اما  هنوز برای قضاوت زود است، چرا که امروز شاهد اقدام بسیار ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی بودیم و ایشان همچنان با اهتمام به همه ظرفیت های کردستان فرزندی از این دیار را به عنوان عالی ترین مقام ارتش در نیروی دریایی  منصوب نمودند و نشان دادند که کردستانی ها  مرزدارانی  دلیر هستند که در هشت سال دفاع مقدس اجازه دسترسی دشمن به یک متر از این خاک را نداده اند و همچنان می توانند پاسدار این خاک و کشور باشند. 
قطعا در مقاطع مختلف مدیریت در دولت سیزدهم هم از توانمندی نیروی انسانی استان کردستان استفاده خواهد شد، اما باید به این نکته هم توجه داشت که نباید اشتباهات دولت یازدهم و دوازدهم تکرار شود و اقتدار، توانمندی، تخصص و تجربه باید از ویژگی های یک انتخاب باشد. 
اما شهرام ایرانی کیست و براساس چه ویژگی هایی انتخاب شده است؟ 
امیر دریادار شهرام ایرانی   متولد 1346 از شهر محله شریف آباد است که  بعداز  سپری کردن مقاطع تحصیلی در سال 1364جذب دانشگاه نیرویی دریایی  امام خمینی (ره) نوشهر شد و در رشته  فرماندهی کشتی از این دانشگاه، فارغ التحصیل شد. 
وی در  انواع یگان‌های شناور سطحی کلاس سبک و سنگین  ناوچه‌های توپدار، ناو‌های موشک انداز، ناو‌های پشتیبانی و نیروبر، ناوشکن‌های  الوند و ناو بالگردبر جمهوری اسلامی ایران خارگ را بر عهده گرفت.
دریادارشهرام  ایرانی همچنین دوره‌ کارشناسی ارشد فرماندهی و ستاد را طی کرده و هم اکنون علاوه‌بر عضویت در هیئت علمی در دافوس آجا، به عنوان استاد دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر نیز به تدریس می‌پردازد.
وی در طول سال‌ها تعهد خود به عنوان  رئیس عملیات منطقه یکم دریایی ارتش (بندرعباس)، رئیس ستاد و جانشین فرماندهی این منطقه، جانشینی معاونت عملیات نداجا، معاونت آموزش نیروی دریایی و جانشینی معاونت آموزش ارتش مسئولیت دار بوده است. 
عضویت در هیئت رئیسه و سخنگویی چندین رزمایش مهم نیروی دریایی و مشترک ارتش، فرماندهی  از مهمترین مأموریت‌های ناوگروه‌های ارتش از جمله مأموریت عبور از کانال سوئز در سال ۹۱ و فرماندهی عملیات متعدد امداد و نجات دریایی از دیگر افتخارات این فرزندکردستانی است. 
مهمترین ویژگی امیر شهرام ایرانی  نجابت در گفتار، ادب در کردار اجتماعی و همانند همه کردستانی ها تعهد به آب و خاک است. وی باوجود چنین جایگاهی از خانواده غافل نشده و همواره همسری مهربان و پدری دلسوز است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =