کد خبر: 18680
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
حبیب رضایی

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه در خصوص کمبود اکسیژن بیمارستان کوثر آستانه اشرفیه گفت: در بازدید از یک واحد تولید اکسیژن در منطقه شهرک نقره ده بخش بندرکیاشهر ، مشکلات این واحد تولیدی با جدیت بررسی و مرتفع شد.

به گزارش روستا نیوز به نقل از ایرنا، حمید رضایی با اشاره به  وضعیت قرمز این شهرستان و با بیان اینکه روند شیوع ویروس کرونا در منطقه طی چند روز اخیر افزایش یافته افزود: قطعی برق یکی از مشکلات مهم این واحد تولیدی بود که طی هماهنگی های صورت گرفته با مسئولان استانی و شهرستانی ، مشکل برق این واحد تولید اکسیژن بر طرف شده و مشکلی در زمینه تولید اکسیژن وجود ندارد.

وی اظهار داشت این واحد تولیدی می تواند روزانه اکسیژن ۲۰۰ تا ۲۵۰ کپسول مورد نیاز بیمارستان کوثر را تامین و مشکلات موجود در این بخش را رفع کند.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین به منظور تامین اکسیژن مورد نیاز بیمارستان کوثر و با پیگیری های نماینده شهرستان ،  تهیه مخزن اکسیژن مایع ۳۰ تنی با هزینه ۱۹ میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندار آستانه  با بیان اینکه هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از هزینه تهیه این مخزن توسط خیرین منطقه تامین می شود افزود: مابقی هزینه تهیه مخزن اکسیژن مایع بیمارستان کوثر نیز توسط وزارت بهداشت تامین خواهد شد .

رضایی افزود:  در حال حاضر ظرفیت بخش بیماران کرونایی بیمارستان کوثر آستانه اشرفیه تکمیل شده ، و این در حالی است که دیگر بخش های این بیمارستان نیز در جهت بستری بیماران کرونایی درگیر شده اند.

وی در ادامه گفت: روند صعودی شیوع ویروس کرونا و به دنبال آن افزایش بیماران کادر درمان منطقه را خسته کرده است ولی با تمام مشکلات و خستگی ها ، کادر درمان همچنان با ایثار و از خودگذشتگی برای نجات بیماران تلاش می کنند.

رضایی با اشاره به اجرای طرح واکسیناسیون ویروس کرونا در این شهرستان نیز گفت: حدود ۸۸ هزار نفر از جمعیت این منطقه واجد شرایط دریافت واکسن هستند که از این تعداد تاکنون به  ۳۱ هزار نفر دوز نخست زده شده است.

وی با اشاره به اینکه این شهرستان آمادگی آن را دارد تا سهمیه بیشتری از واکسن کرونا را جذب کند یادآور شد: انتظار می رود توزیع سهمیه واکسن از سوی دانشگاه علوم پزشکی بر اساس میزان جمعیت هر منطقه صورت گیرد.

فرماندار آستانه  اشرفیه در ادامه با بیان اینکه تاکنون حدود ۳۹ هزار دوز سهمیه واکسن کووید ۱۹ ( دوز اول و دوم )  به این شهرستان اختصاص یافته افزود: واکسیناسیون عمومی کووید ۱۹ در مراکز بهداشت و درمان ، خانه های بهداشت و گلزار شهداء این منطقه در حال انجام است.

رضایی گفت: همچنین طی روز گذشته و به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت در این مراکز و تسریع در روند واکسیناسیون  ، مرکز شماره ۲ واکسیناسیون کرونا در تالار اطلس این شهرستان راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه این شهرستان از وجود یک مرکز واکسیناسیون مجهز برای اجرای طرح واکسیناسیون نیز برخوردار است افزود: در صورت اختصاص سهمیه واکسن بیشتر هیچگونه مشکلی در زمینه واکسیناسیون عمومی ویروس کرونا  در این شهرستان وجود ندارد ، ضمن آنکه این شهرستان آمادگی ایجاد و تجهیز یک مرکز واکسیناسیون دیگر را نیز دارد.

وی همچنین گفت: با توجه به اینکه واکسیناسیون دوز دوم ویروس کرونا نیز در این شهرستان در حال انجام است انتظار می رود مردم به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت ، پس از دریافت پیامک از سوی شبکه بهداشت و درمان به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

رضایی از عموم مردم خواست تا به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از حضور در تجمعات به شدت پرهیز و دستوالعمل های بهداشتی را با جدیت رعایت کنند.

فرماندار آستانه اشرفیه همچنین ضمن گرامیداشت ایام عزاداری سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) گفت: کلیه مراسم عزاداری امام حسین (ع) با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در فضای باز مساجد ، حسینیه ها و هیئت های عزاداری برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه اداره تبلیغات اسلامی مسئولیت نظارت بر نحوه برپایی آیین های مذهبی را برعهده دارد افزود: با نظارت این اداره نحوه برگزاری آیین های عزاداری ماه محرم از سوی برخی هیئت های سوگواری در منطقه اصلاح شده، ضمن آنکه هیئت های عزاداری امسال همکاری خوبی را با ستاد مقابله با ویروس کرونا دارند.

وی همچنین با اشاره به عدم برگزاری آیین سنتی آتش زدن خیمه در روز دهم محرم در شهر مذهبی آستانه اشرفیه گفت: این آیین مذهبی و سنتی با بیش از یکصد سال قدمت همه ساله در سالروز واقعه جانگداز عاشورا در حرم مطهر آقا سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) برگزار می شد.

رضایی گفت: امسال و به جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ، با همکاری هیات های مذهبی آستانه اشرفیه و با توصیه های ستاد مقابله با ویروس کووید ۱۹ این آیین مذهبی در روز عاشورا برگزار نخواهد شد.

فرماندار آستانه اشرفیه ضمن قدردانی از همکاری  هیئت های مذهبی و سوگواری در این شهرستان ، خواستار مشارکت عموم عزاداران  در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا شد.

 رضایی با اشاره به تعطیلات شش روزه نیز گفت: بر اساس تصمیمات و دستوالعمل های ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا ، ورود کلیه خودروهای غیر بومی به این شهرستان ممنوع است و این منطقه نمی تواند پذیرای مسافران باشد.

فرماندار آستانه اشرفیه به مسدود شدن کلیه پارک ها ، تفرجگاه ها ، مراکز  گردشگری ، سواحل و دیگر مناطق تفریحی این شهرستان اشاره و اضافه کرد : همچنین در شرایط قرمز کرونایی ، هم اکنون کلیه بازارهای محلی و مشاغل درجه ۲ ، ۳ و ۴ در این منطقه تعطیل است و با واحدهای صنفی که دستوالعمل های ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا را رعایت نکنند برخورد قانونی می شود.

شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر و ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت در شرق استان گیلان واقع شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =