کد خبر: 18660
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
اینترنت

۴ روستای چهارمحال و بختیاری به اینترنت پرسرعت نسل چهارم مجهز شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: با ارتقاء چهار سایت به فناوری نسل چهارم، چهار روستای استان به اینترنت پرسرعت مجهز شد.

مرتضی بلالی افزود: با ارتقاء این چهار سایت اپراتور همراه‌اول، دو روستای قلعه تک و اسلام آباد در شهرستان کیار، روستای حیدری در شهرستان بن و روستای ارجنک در شهرستان شهرکرد با مجموع ۹۳۷ خانوار و جمعیتی بالغ‌بر سه هزار و ۶۱ نفر از پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت ارتباطات، دسترسی سریع و آسان مردم روستا‌ها به اینترنت پرسرعت است که در این خصوص سایت‌های مخابراتی استان به فناوری نسل چهارم مجهز می‌شوند.

بلالی، هدف از ارتقاء این سایت‌ها را کاهش شکاف دیجیتالی و تحقق عدالت اجتماعی در مناطق روستایی این استان دانست و افزود: پایداری بستر‌های ارتباطی و مخابراتی در شرایط فعلی و با توجه به شیوع کرونا از ضروری‌ترین نیاز‌های مردم است و کلیه اپراتور‌ها و شرکت‌های ارائه کننده خدمات در استان باید به پایداری شبکه، حفظ کیفیت خدمات و سرویس‌های ارتباطی توجه کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تصریح کرد: اعتبار لازم برای ارتقاء فناوری سایت‌های تلفن همراه از طرح خدمات عمومی اجباری روستایی تأمین شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =