قاچاق کالا

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: به طور متوسط روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن انواع نهاده های دامی و کودهای شیمیایی وارد استان می شود.

به گزارش روسنا، خلیل نیکشاد در جلسه ستاد پایش قاچاق محصولات کشاورزی استان اردبیل گفت: قاچاق کالا در بخش کشاورزی تاثیرات بسیار مخربی را بر ایجاد اشتغال و رونق بخش کشاورزی وارد می کند به همین دلیل این سازمان در پایش و رصد و نظارت بر توزیع اقلام، کلیه تلاش خود را می کند و به منظور جلوگیری از سوءاستفاده و انبار کردن کالاهای قاچاق اطلاعات کلیه انبارها در سامانه های تخصصی ثبت می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه زمان کشت محصولات پاییزه است و کشاورزان نیاز به انواع کودهای شیمیایی و سموم قارچ کش و ... دارند به همین دلیل روند پایش عاملین توزیع کود و سموم دفع آفات نباتی با دقت پیگیری می شود؛ خوشبختانه تاکنون بیش از ۷۰ درصد از سموم قارچ کش و کودهای مورد نیاز استان تامین شده و به سهولت در دسترس کشاورزان قرار می گیرد و هیچگونه مشکلی از این لحاظ وجود ندارد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل عنوان کرد: با تلاش ها و پیگیری های استاندار به طور متوسط روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن انواع نهاده های دامی و کودهای شیمیایی وارد استان می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: وارد کردن اطلاعات سوخت و آموزش کارشناسان ثبت سوخت، هماهنگی برای تحویل سوخت به عشایر و الزامات شماره گذاری ماشین آلات کشاورزی، ثبت اطلاعات تراکتور و کمباین در سامانه آسان تجارت سوخت نیز در حال پیگیری است و روند تشکیل پرونده محصولات سریع الفساد و ارسال گزارشات بازدید و گزارشات کشف کالا و ارز و برآورد اولیه ریالی نیز با جدیت دنبال می شود .

منبع: سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =