کد خبر: 1019
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲
احئپداث گلخانه

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۸۴ هکتار گلخانه درسطح استان احداث شد که به این ترتیب دو برابر هدف گذاری سال جاری در توسعه گلخانه ها تحقق یافت.

به گزارش روسنا (روستانیوز)، عباسعلی عامری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در نود و دومین جلسه ستاد توسعه کشت های گلخانه ای و قارچ استان تهران اظهار داشت: از ابتدای امسال ۲۸۴ هکتار گلخانه در اراضی کشاورزی استان تهران ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: در سه سال گذشته، استان تهران به طور متوالی موفق به کسب رتبه نخست کشور در توسعه کشت در محیط های کنترل شده گلخاته ای شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران برنامه ابلاغی امسال استان را ۱۴۵ هکتار اعلام کرد و افزود: امسال نیز تاکنون دو برابر این هدف گذاری اجرا شده و رتبه اول را در کشور در اختیار داریم.

وی در این جلسه بر توسعه کشت گلخانه ای و جذب اعتبارات مکانیزاسیون تاکید کرد و افزود: باتوجه به بحران کم آبی در کشور و مزایای کشت گلخانه ای بر کشت در فضای باز، لازم است مدیران شهرستان ها، متقاضیان و سرمایه گذاران را به ایجاد گلخانه دعوت کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با تاکید براینکه گلخانه طرح توجیه داری است، گفت: امکان صادرات محصولات گلخانه ای فراهم شده است و درحال حاضر گلخانه برداشت پارسیان به عنوان یک مرکز صادرات فعالیت دارد و از طرفی قیمت محصول نیز رشد قابل توجهی پیدا کرده است که اقتصادی بودن و سودآوری صنعت گلخانه را بیش از پیش نشان می دهد.

میرشاه ولایتی مدیر سرمایه گذاری سازمان نیز در خصوص تسهیلات روستایی اعطایی استان گفت: ۱۶۱ میلیارد در کل استان تهران و دستگاه ها پرداخت شده که ۱۲۷ میلیارد آن معادل ۸۱ درصد به جهاد کشاورزی استان تهران پرداخت شده است.

وی افزود: نیمی از ۱۲۷میلیارد پرداختی مربوط به طرح های توسعه کشت های گلخانه ای است که اهمیت این موضوع را می رساند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =