بوم گردی

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: ۱۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات از منابع صندوق توسعه ملی به توسعه بوم‌گردی اختصاص خواهد یافت که تاکنون 6 هزار میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

به گزارش روسنا (روستانیوز)، محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از برگزاری همایش نقش اقامتگاه‌های بوم‌گردی در توسعه عشایری و روستایی کشور خبر داد.

وی اظهار داشت: توجه به بوم‌گردی از ۱۰ سال پیش در کشور آغاز شده اما از یک سال گذشته جدی‌تر شده و از همین‌رو ۱۰ درصد از اعتبار در نظر گرفته شده برای اعطای تسهیلات توسعه روستایی از محل صندوق توسعه ملی به بخش بوم‌گردی اختصاص یافته است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: از مجموع ۱۸ هزار میلیارد تومان تسهیلاتی که به توسعه بوم‌گردی از محل منابع این صندوق تعلق گرفته تاکنون 6 هزار میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: نرخ سود این تسهیلات در شهرها ۶ درصد و در نقاط مرزی و محروم ۴ درصد است که حتی به استانداری‌ها اجازه داده شده با تصمیم‌گیری در سطح استان، تا مبلغ ۱۵ میلیارد تومان برای یک پروژه تخصیص دهند.

امید اضافه کرد: تخصیص مبلغ در استان‌ها با توجه به معیارهایی از جمله جمعیت و سرانه نرخ بیکاری انجام می‌شود.

امید خاطرنشان کرد: تاکنون ۴۵۰ هزار نفر در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات اشتغال روستایی ثبت نام کرده‌اند که حدود ۷۵ هزار طرح به مبلغ حدود 6 هزار میلیارد تومان تسهیلات گرفته‌اند و از این میزان ۱۵۲۲ طرح به ارزش حدود ۳۱۸ میلیارد تومان مربوط به بوم‌گردی بوده و سرانه هر طرح ۱۵۹ میلیون تومان بوده است.

وی ادامه داد:‌ طی هماهنگی با سازمان میراث فرهنگی کشور مقرر شده در آینده جامعه حرفه‌ای بوم‌گردان مسئولیت آموزش، مجوزدهی و نظارت بر اقامتگاه‌های بوم‌گردی را برعهده بگیرد.

وی با اشاره به بخش های همایش پیش رو، خاطر نشان کرد: در بخش دوم این همایش نشست هم‌اندیشی با حضور اقامت‌داران و بوم‌گردان و مسئولان مربوطه برگزار و مشکلات بخش خصوصی در آن مطرح می‌شود.

این همایش شنبه ۱۱ اسفندماه در سالن اجتماعات دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =