معصومه پاشایی‌بهرام

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: یکی از مشکلات اصلی کشور اتخاذ قوانین خلق‌الساعه است. باید بتوانیم در مقابل این قوانین ایستادگی کنیم و از کارشناس‌محوری به سامانه‌محوری روی بیاوریم. همچنین نبود شفافیت یکی دیگر از مواردی است که باید در بخش تولید به آن توجه کرد. برای ایجاد شفافیت به‌شدت به‌دنبال راه‌اندازی سامانه‌ای هستیم تا بتوانیم همه‌چیز را در آن رصد کنیم.

معصومه پاشایی‌بهرام در گفت‌وگو با روستانیوز اظهار داشت: به‌دلیل منافع شخصی و جناحی عده‌ای، در طول ۴۲سال گذشته به جمع‌آوری اطلاعات کاری از کشور و بارگذاری در سیستم‌ها اقدام نکردیم؛ این درحالی است که بدون اطلاعات‌پایه امکان مدیریت بهینه جامعه‌ وجود ندارد. در برنامه تعقلی مجلس این موضوع در صدر امور قرار گرفته تا بتوانیم سایر ساختارها را هم زیر ذره‌بین ببریم و آن‌چنان‌که مردم از نظام انتظار دارند، مدیریت و نظارت کنیم.
وی افزود: در تمامی کشورهای دنیا ثبت اطلاعات الزامی است و شهروندان کشورهای اروپایی که در اداره امور خود به موفقیت‌های چشمگیری رسیده‌اند، ملزم به ثبت و به‌روزرسانی اطلاعات خود اعم‌ از محل اسکان، دارایی و... هستند، در غیر این صورت از دریافت خدمات محروم می‌شوند. مشکل کشور ما نبود اطلاعات‌پایه، نبود شفافیت در تمامی ساختارها و عدم‌استفاده از علم روز دنیا، یعنی سامانه‌های الکترونیکی است. امیدواریم این مجلس ساختارشکنی کند و از ایستادن جلوی انواع مافیایی که در این کشور طی ۴۲سال ایجاد شده، نترسد.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: باید تمامی سامانه‌های ثبت ‌اسناد به روی مردم باز باشد تا آن‌ها خود مراقب ما و یکدیگر باشند و تمامی سازمان‌ها باید اسناد خود را بارگذاری کنند، زیرا تنها درصورت شفافیت می‌توانیم پاسخگوی مردم باشیم و شفافیت باید در همه تصمیمات و رفتارهای دیوان‌سالاری ما حاکم باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =