کد خبر: 9323
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱

رییس جهاد کشاورزی استان سمنان : اقداماتی در خصوص پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی استان به منظور مصون شدن این بخش از خطرات احتمالی انجام شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان سمنان، سید حسن میرعماد با اشاره به نقش بخش کشاورزی در تامین امینت غذایی گفت: تمام بهره برداران بخش کشاورزی باید پیش بینی‌های لازم را به منظور جلوگیری از خطرات احتمالی انجام دهند.

وی افزود: ذخایر استراتژیک کالا‌های اساسی از جمله نهاد‌های دامی و نهاد‌هایی که در بخش زراعت و باغبانی استفاده می‌شود در استان سمنان تامین شده است.

میر عماد بیان کرد: در جهت جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی نظیر اتش سوزی اقداماتی از جمله رصد انبار‌ها به خصوص انبار کود‌های شیمیایی استان انجام شده است.

رییس جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه پیش بینی ما برای تامین کود شیمیایی در سال زراعی جاری ۲۵ هزار تن بوده تصریح کرد: که تا کنون حدود ۶۰ در صد از این میزان تامین و در اختیار بهره برداران قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد از محصولات کشاورزی بر اثر آفات و بیماری در استان سمنان از بین می‌روند ادامه داد: با توجه به آسیب پذیری بخش کشاورزی، باید اقداماتی صورت گیرد تا خسارت‌ها به حداقل برسد.

رییس جهاد کشاورزی استان سمنان ابراز کرد: مراقبت‌های لازم به خصوص در ورود قلمه و بذر و اجرای قرنطینه‌های لازم در استان انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =