زنان روستایی

گسترش صندوق خرد زنان روستایی موجب کاهش مهاجرت روستاییان به شهرهای بزرگ می شود و با توانمندسازی اقتصادی زنان روستایی میزان تولید و بهره وری افزایش می یابد.

رضا ناصری مدیر جهاد کشاوزری شهرستان نیر در گفت و گو با روسنا (روستانیوز) درباره سیاست گسترش صندوق خرد زنان روستایی عنوان کرد: بر اساس هماهنگی های انجام گرفته بین این مدیریت با فرمانداری و صندوق کارآفرینی امید شهرستان نیر، جلسه تاسیس صندوق خرد زنان روستای کلهسر بخش مرکزی این شهرستان با حضور مسئولان استانی افتتاح و شروع بکار کرد.

وی ادامه داد: اعضای این صندوق 25 نفر، تعداد اعضاء هیئت مدیره 3  نفر است و مبلغ پس انداز ماهانه به ازای هر نفر 200 هزار ریال است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان نیر تصریح کرد: ایجاد بستری مناسب برای مشارکت زنان، ارتقای مهارت‌های فردی و اجتماعی زنان روستایی از طریق برنامه‌های آموزشی (برگزاری کارگاه‌‌ها، کلاس‌های آموزشی و بازدیدهای ترویجی)، تجهیز پس‌انداز خانواده‌های روستایی در راستای تامین مالی خانواده‌های کم‌درآمد با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه و کوچک، ایجاد اشتغال متناسب با روستا برای زنان روستایی از اهداف مهمی است که با راه اندازی این صندوق ها دنبال می شود.

ناصری گفت: گسترش این صندوق ها موجب کاهش مهاجرت روستاییان به شهرهای بزرگ می شود و با توانمندسازی اقتصادی زنان روستایی میزان تولید و بهره وری افزایش یافته و به میزان درآمد سرانه خانوارهای روستایی اضافه می شود .

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =