۵۷

دهیار روستای علی آباد گونه با اشاره به این که بزرگ ترین مشکل روستا تأمین آب شرب است، گفت: روستای علی آباد سال هاست با مشکل کمبود و بی کیفیتی آب شرب مواجه است. سال های قبل تأمین آب شرب در حوزه کاری آبفار بود، اما اکنون به آبفای شهری مرتبط شده است که این سازمان قول داده مشکل را حل کند.

داریوش وکیلی در گفتوگو با روستانیوز افزود: روستا اکنون در حالت بنبست قرار دارد و برای اینکه از این حالت خارج شود، یکی از برنامههای مدنظر روستا تا پایان سال ۱۴۰۰، بازگشایی مسیر بلوار امامزاده عبدالله(ع) به سمت مهرشهر است. این اقدام دسترسی به فرودگاه پیام را آسان می‌کند و از لحاظ بار ترافیکی نیز بسیار مفید است. برای حل این مشکل روستاهای همجوار نیز باید کمک کنند.
وی ادامه داد: شغل اکثر اهالی این روستا کشاورزی، دامپروری و دامداری بوده، ولی متأسفانه به علت نزدیکی علی‌آباد گونه به شهر و توسعه فرهنگ شهرنشینی، بسیاری از جلوه‌های روستایی مانند مغازه‌ها، مصالح ساختمان‌ها، کشاورزی، دامداری و صنایع‌دستی شکل روستایی و قدیم خود را از دست داده‌ است. البته هنوز در ضلع شرقی این روستا تعدادی زمین کشاورزی باقی مانده است که کشاورزان در آن‌ها به کشاورزی مشغول هستند. با وجود این، روستا ظرفیت زیادی برای کشاورزی و دامداری دارد که البته دامداریها داخل بافت روستا نیست و به کمک شورا به خارج بافت هدایت شده است.
وکیلی با اشاره به اقدامات عمرانی و افزایش امکانات رفاهی و خدماتی روستا ادامه داد: آسفالت و سنگ‌فرش معابر اصلی و فرعی انجام‌شده و شاید بتوان گفت حدود ۹۰درصد معابر سنگ‌فرش و آسفالت است. ساخت سالن‌ ورزشی، زمین فوتبال با ‌چمن مصنوعی، ساخت پارک، جدولگذاری، تأمین روشنایی، خرید خودرو و ماشینآلات و تجهیز ساختمان دهیاری از جمله اقدامات روستا در سالهای اخیر بوده است.
 این مسئول روستا با بیان اینکه تنها کتابخانه روستاهای مرکزی البرز در علیآباد قرار دارد، ادامه داد: یکی دیگر از طرحهایی که دهیاری پیگیری میکند، ساخت یک پارک بزرگ و استخر است و با توجه به اینکه در هیچکدام از روستاهای بخش مرکزی استخر وجود ندارد، این اولین استخر در روستاهای اطراف خواهد بود. 
وکیلی افزود: بودجه دهیاری معمولاً جاری است و از آنجایی که منطقه محروم است، مجوز صدور جواز و... نداریم. همچنین منبع درآمدی برای روستا وجود ندارد، ولی با این وجود سعی شده است که عملکرد مناسبی در روستا داشته باشیم؛ البته برنامه پرورش دام را مدنظر داریم که امیدواریم موفقیتآمیز باشد. 
دهیار روستای علیآباد گونه با اشاره به ویژگی تاریخی و گردشگری روستا گفت: در دوران گذشته، چشمه‌ آب شیرین معروفی به نام گل‌چشمه در علی‌آباد گونه وجود داشت که به مرور زمان کاملاً خشک شد. از مهمترین جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این روستا می‌توان به امام‌زاده عبدالله(ع)، کاخ مروارید و محوطه تاریخی قشلاق‌تپه اشاره کرد.
به‌گزارش روستانیوز، روستای علی‌آباد گونه از توابع قسمت مرکزی شهرستان کرج در استان البرز است. این روستا مهاجرپذیر بوده و ساکنان آن اغلب از استانهای همجوار مانند قزوین، همدان، کردستان و زنجان هستند؛ از همین رو زبان مردم این روستا فارسی، ترکی و کردی است. روستای علی¬آباد گونه از جمله روستاهای بزرگ استان البرز و بزرگترین روستای بخش و شهرستان کرج است که بیش از شش هزار نفر جمعیت دارد.
گزارش از فهیمه تماشایی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =