کد خبر: 7505
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
گل

فرماندار مرند با اشاره به وجود ۱۳۹ هکتار سطح زیر کشت گل محمدی در این شهرستان گفت: این رقم نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، داود گرشاسبی  در حاشیه بازدید از اراضی گل محمدی در روستای میاب در گفت و گو با خبرنگاران، با بیان اینکه ارقام کشت شده گل محمدی در شهرستان مرند از نوع کاشان و مخملی است، اظهار کرد: کشت گل محمدی در اراضی شیب دار و تکمیل صنایع پایین دستی آن از اولویت های ماست که ضمن حفاظت از فرسایش اراضی، صرفه اقتصادی نیز دارد.

وی افزود: پایلوت اجرایی این طرح در روستای میاب به عنوان بزرگ ترین بوستان گل محمدی شمال غرب کشور در سطح ۷ هکتار به بهره برداری رسیده و پنج هکتار دیگر برای سال جدید آماده کشت شده است.

فرماندار مرند گفت: چندین روستا با شرایط و اقلیم روستای میاب و مناسب برای کشت گل محمدی در مرند، مکان یابی و برنامه های ترویجی در آنها شروع شده است. 

وی با اشاره به روستاهای دارای شرایط کشت گل محمدی در شهرستان مرند اظهار کرد: روستاهای میزاب، زمهریر، کوه کمر، زنوزق، درق، زنوز، زرغان، دوگیجان، مجید آباد، قینر و روستاهای دامنه کوه میشو، برای کشت این محصول مناسب هستند. 

گرشاسبی افزود: تولید انواع اسانس تا نوع سوم در برنامه صنایع تبدیلی این محصول می باشد.

شهرستان مرند دارای ۹۵ هزار هکتار اراضی زیرکشت کشاورزی و باغی است که از این میزان ۴۹ هزار هکتار اراضی آبی و ۴۶ هزار هکتار اراضی دیم که نسبت زمین های آبی ۵۲ درصد و اراضی دیم ۴۸ درصد می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =