حاتمیان

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هیچ فکر اساسی درخصوص شخص عباس کشاورز نکرده‌ام و هنوز به جمع‌بندی در این زمینه نرسیده‌ام، اما چون عضوی از وزارت جهاد کشاورزی هستم، در این زمینه عرق و تعصب خواهم داشت و به ایشان رأی خواهم داد. با وجود این چون درحال‌حاضر اطلاعی درخصوص برنامه‌های آینده کشاورز ندارم، نمی‌توانم اظهارنظر یا از وی دفاع کنم.

عبدالله حاتمیان، نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این پرسش که چه انتظاراتی از وزیر آینده جهاد کشاورزی دارید، به روستانیوز گفت: صرف‌نظر از این‌که کشاورز وزیر باشد یا شخص دیگری، معتقدم بخش کشاورزی بسیار بی‌سامان است و وضع کشاورزان بسیار نامناسب. وقتی به شهرستان‌ها سرکشی می‌کنم می‌بینم که کشاورزان مشکل تأمین کود شیمیایی، مشکل دریافت وام برای کشت و کار و تأمین نهاده‌های مورد نیازشان را دارند.

حاتمیان افزود: از سوی دیگر کشاورزان درخصوص قیمت خرید تضمینی محصولات و بی‌سامانی بازار مشکلات عدیده‌ای دارند. به همین دلیل انتظارات ‌ما از وزیر جهاد کشاورزی بسیار زیاد است.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وزیر آینده هر شخصی باشد عمده این انتظارات برآورده نمی‌شود، چون هنوز در بدنه اجتماع و دولت، بخش تولید جایگاه و پایگاه مطمئنی پیدا نکرده است.

حاتمیان افزود: به‌عنوان مثال شورای اقتصاد اعلام می‌کند مصلحت جامعه این است که شکر، گوشت گاو، گوشت مرغ و غیره را وارد کنیم، با توجه به لغو قانون انتزاع و واگذاری امور برای تنظیم بازار به وزارت صمت، قاعدتاً رئیس‌جمهور هم می‌گوید وظایف را به وزارت صمت واگذار کرده‌ایم، پس این کالاها وارد می‌شود.

 وی ادامه داد: این در شرایطی است که در نظر نمی‌گیرند وقتی که گوشت گاو و مرغ وارد شود، دامداران و مرغداران ما زمین‌گیر می‌شوند. از آن طرف نیز واردات دان مرغ، نهاده‌ها، کود و سم انحصار خاص خود را دارد.

حاتمیان تصریح کرد: با این تفاسیر یک وزیر هرگز به تنهایی از پس این کار بربیاید، به همین دلیل درحال‌حاضر به بخش کشاورزی با حیرت و تردید نگاه می‌کنم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =