وزارت کشاورزی

رئیس هیئت مدیره سندیکای کارخانجات چای شمال درخصوص حمایت از شخص عباس کشاورز برای تصدیگری وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: کشاورز ۱۰۰ درصد مورد حمایت ما است؛ چراکه او را از زمانی‌که خانه کشاورز را تأسیس کردیم، می‌شناسم و معتقدم او در تمامی حوزه‌های کشاورزی اطلاعات دارد. همچنین تحلیل‌های فنی، علمی و بی‌طرفانه وی برای آباد کردن کشاورزی کشور شایان توجه است.

سعید رحمت‌سمیعی در گفت‌وگو با روستانیوز گفت: ما با دو مشکل در صنعت چای روبه‌رو هستیم؛ اول این‌که مفاد طرح اصلاح ساختار تشکیلاتی چای که توسط وزیر جهاد کشاورزی وقت مطرح شد و بنا بود طی سال‌های ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۲ اجرا شود، تاکنون به‌طور کامل اجرا نشده تا جایی‌که امروز میلیاردها تومان به صنعت چای کشور ضرر زده است.

رحمت‌سمیعی افزود: طرح اصلاح ساختار تشکیلاتی چای یک‌طرح پنج‌ساله و در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری چای به بخش خصوص بود، اما در سال چهارم آن را رها کردند.

وی ادامه داد: ضرر و زیان ناشی از عدم اجرای مفاد این طرح، امروز مدیران کارخانجات چای را در مضیقه قرار داده است، به‌طوری‌که بالغ‌بر ۱۰۰ نفر از مدیران کارخانجات بابت بدهی ۸۰ تا ۴۰۰ میلیون تومانی ممنوع‌الخرج هستند.

رحمت‌سمیعی تصریح کرد: حتی در این میان موردی داریم که یکی از مدیران کارخانه چای، برای هشت‌میلیون تومان بدهی مشکوک‌الوصول است؛ یعنی حق هیچ‌گونه ارتباط با سیستم بانکی را ندارد و از سیستم بانکی کشور محروم است که این یک فاجعه است.

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز اظهار داشت: با توجه به این‌که امسال سال رونق تولید است و بناست که دولت تمام موانع تولید را بردارد، نامه‌ای به عباس کشاورز نوشتیم و خواستار این شدیم که در این زمینه همکاری کند تا این مشکل حل شود.

رحمت‌سمیعی با بیان این‌که دومین مشکل ما با وزارت جهاد کشاورزی نبود برنامه‌ریزی طی۳۰ سال گذشته بوده است، خاطرنشان کرد: زمان تصدیگری وزرای پیشین جهاد کشاورزی تمام گزارش‌های مربوط به بخش را از طریق شورای مرکزی خانه کشاورز در اختیار آن‌ها قرار دادیم، اما مهم‌ترین مشکل ما این است که وزارت جهاد کشاورزی هیچ برنامه کوتاه، متوسط‌ یا بلندمدتی برای محصول چای ندارد.

وی افزود: در نامه‌ای که برای عباس کشاورز ارسال کردیم، از وی خواستیم اجازه دهد یک طرح میان‌مدت پنج ساله برای صنعت چای بنویسیم و کارشناسان وزارتخانه آن را بررسی کنند تا اگر برای صنعت چای مفید است، آن را اجرا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =