محمدنعيم اميني‌فرد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ هم درخصوص افزایش بودجه بیمه کشاورزی اظهار داشت: با توجه به میزان اشتغالی که در بخش کشاورزی داریم و همچنین در شرایطی که کشور درگیر تحریم‌های گسترده است، باید منابع بودجه بیمه کشاورزی افزایش پیدا کند. با این حال اوضاع چندان مناسب نیست و با منابعی که توانسته‌ایم تعریف کنیم، این میزان (یک‌هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان) تخصیص داده شده است.

محمدنعیم امینی‌فرد، نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با «روستانیوز» گفت: با توجه به این‌که درحال‌حاضر با کسری بودجه و تورم مواجهیم، افزایش بودجه روی کاغذ کاری را درست نمی‌کند. اگر روی کاغذ بودجه حوزه‌ای را افزایش دهیم و منابع حقیقی آن را ارائه ندهیم، عملاً با کسری بودجه بیش‌تری مواجه خواهیم شد.

امینی‌فرد افزود: باید در برخی از مصارف صرفه‌جوییهایی را انجام دهیم و از سویی دیگر تعاریف دقیق‌تری برای منابع درآمدی خود داشته باشیم. در آن صورت با وجود منابع حقیقی، یکی از اولویت‌های ما در کمیسیون تلفیق تأمین بودجه برای بیمه کشاورزی خواهد بود.

وی درخصوص نقش صندوق بیمه کشاورزی در تأمین امنیت خاطر کشاورزان و تأمین امنیت غذایی کشور تصریح کرد: درحال‌حاضر به‌دلیل کافی نبودن منابع مالی نارضایتی‌هایی درخصوص عملکرد این صندوق وجود دارد؛ بنابراین اگر منابع مالی کافی در اختیار این صندوق قرار بگیرد، می‌تواند نقش مهمی در رونق کشاورزی ایفا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =