محمدرضا ملكشاهي

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ اظهارداشت: محدویت‌هایی در بودجه سال ۹۹ وجود دارد که قطعاً با منابعی که پیش‌بینی شده، قابل تحقق نیست؛ در نتیجه نمی‌توان انتظار داشت برای همه مسائلی که در کشور مورد نیاز است، سقف بودجه لازم را در نظر گرفت. اگر تأمین منابع به‌طور کامل تحقق یابد، محصولات کشاورزی نیز باید تا سقف مورد نظر بیمه شوند.

محمدرضا ملکشاهی، نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی، درخصوص ضرورت افزایش سرمایه صندوق بیمه کشاورزی به «روستانیوز» گفت: معتقدم بخش عمده‌ای از فعالیت‌های اقتصادی باید توسط بخش خصوصی یا با کمک بخش دولتی انجام شود؛ به‌همین دلیل باید صندوق‌ها را فعال کنند. یکی از کارهایی که برای فعال کردن بیش از پیش صندوق بیمه کشاورزی می‌توان انجام داد، تقویت مالی آن است.

ملکشاهی در پاسخ به این پرسش که نمایندگان مجلس چگونه می‌توانند از این نهاد مالی حمایت کنند، گفت: دولت خود باید در لایحه بودجه این‌گونه موارد را ذکر کند یا اگر نیاز به تغییر قانون است، دولت باید آن را پیش‌بینی کند. درواقع کارشناسان بخش کشاورزی بهتر از نمایندگان مجلس بر این موضوع مسلط هستند؛ در نتیجه این مسأله باید با نظر کارشناسان حل شود.

وی افزود: کارشناسان بخش کشاورزی، به‌خصوص کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی باید در این زمینه راهکارهای قانونی پیشنهاد دهند و پس از آن مجلس آن راهکار را طبق قانون تصویب و مسیر را برای آن‌ها باز کند.

ملکشاهی تصریح کرد: به‌عنوان شخصی که در استان لرستان فعالیت دارم و این استان بیش‌ترین تولیداتش در بخش کشاورزی است، قطعاً جزو افرادی هستم که از موضوع افزایش سرمایه صندوق بیمه کشاورزی و تقویت مالی آن دفاع خواهم کرد.

وی درخصوص نقش صندوق بیمه کشاورزی در تأمین امنیت غذایی کشور و تأمین امنیت خاطر کشاورزان گفت: به هر حال صندوق بیمه کشاورزی به قشری خاص یعنی کشاورزان اختصاص دارد؛ پس قطعاً با نیازمندی‌های این قشر آشناست و هم در تأمین سرمایه و برگشت سرمایه به صندوق، تمام مسیرهای منطقی را خواهد رفت؛ درنتیجه بهترین اقدام برای کشاورزان می‌تواند تقویت بودجه این صندوق باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =