اسلامشهر

اولین همایش بخشداران استان تهران با حضور جمعی از مسئولان استانی در احمدآباد مستوفی برگزار شد.

به گزارش روسنا (پایگاه خبری روستانیوز)، مسعود مرسل پور فرماندار شهرستان اسلامشهر در اولین همایش بخشداران استان تهران که در احمدآباد مستوفی برگزار شد، گفت: شهرستان اسلامشهر یکی از 14 شهرستان کشور است که در زمینه های مختلف تولیدی در سطح کشور نقش آفرینی می کند. در این شهرستان کارخانه هایی فعال هستند که متاسفانه در کشور گمنام مانده اند این در حالی است که این کارخانه ها صادرات و ارزآوری قابل چشمگیری در حوزه صنایع برای کشور دارند. مثلا کارخانه آلفا کندری باتوجه به شرایط تحریم، به 17 کشور دنیا ماشین آلات مدرن بستنی سازی و لبنیات صادر می کند.      

وی با بیان اینکه شهرستان اسلامشهر دومین کلانشهر استان تهران است، ادامه داد: این شهرستان 6 منطقه شهرداری فعال دارد که در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند. در سال جاری بیشترین ورودی به دانشگاه های استان تهران از شهرستان اسلامشهر بوده است.

فرماندار شهرستان اسلامشهر با بیان اینکه شهرستان اسلامشهر دارای دو شاخص مهم اجتماعی است، عنوان کرد: در این شهرستان حدود 480 نفر از حافظان مطرح قرآن هستند که درصددیم این تعداد افزایش یابد ضمن اینکه در سال جاری 8 نفر از قهرمانان بازهای آسیایی از شهرستان اسلامشهر بودند.

وی با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید در بحث عدالت اجتماعی کارهای چشمگیری خصوصا در شهرستان های استان تهران انجام داده است، تصریح کرد: در شهرستان اسلامشهر در حوزه روستایی و شهری خدماتی انجام شده که مهاجر فرستی روستاها را به حداقل (زیر 5 درصد) رسانده است. در سال گذشته بیش از 150 میلیارد به سه شهرداری این شهرستان بودجه دولتی تعلق گرفته که اگر دولت این لایحه را به مجلس نمی فرستاد و مصوب نمی شد در حوزه شهرداری قطعا با مشکلات جدی مواجه می شدیم.   

علیخانی سرپرست اداره کل سیاسی استانداری تهران نیز در اولین همایش بخشداران استان تهران گفت: مدت هاست که در تلاش بودیم تا بتوانیم همایش بخشداران را برگزار کنیم تا در این همایش به بحث و تبادل نظر در ارتباط با برخی مسائل بپردازیم؛ بخشداران صف اول ارتباط مردم با دولت هستند به نوعی پیشانی دولت جمهوری اسلامی ایران بخشداران هستند.

وی با تاکید بر اینکه عمده مسئولیت ها و ماموریت ها برعهده بخشداران است، خاطرنشان کرد: در شرایط سخت امروز، خدمت‌رسانی به مردم و ارتباط موثر با آن ها، بیان و بسط توفیقات دولت بیش از هر زمان دیگر ضروری است و این امر مسئولیت بخشداران را دوچندان می کند.

خوئینی معاون بنیاد مسکن استان تهران  هم با حضور در این همایش گفت: شهر 10 میلیونی تهران فاقد هرگونه فضایی برای اوقات فراغت است. مسئولان جایی برای گذراندن اوقات فراغت درنظر نگرفته اند؛ بسیاری از روستاها قابلیت گردشگری بالایی دارند بنابراین گردشگری و توریسم روستایی راه نجات است که باید به آن به درستی پرداخته شود.

وی عنوان کرد که روستاییان افراد کارآفرین و فرهیخته‌ای هستند باید از تفکرات و ایده های آن ها برای پیشرفت هرچه بیشتر شهرستان های استان تهران کمک گرفت؛ از سویی شما بخشداران به عنوان مدیران سطح اول و نمایندگان دولت از راه و شهرسازی پیگیر رفع مشکلات خود باشید و درگیر مسائل اداری نشوید.

معصومه پرندوار، مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری تهران، گفت: همه فعالیت های اثربخش روستایی نتیجه کار جمعی و تعامل همه دستگاه ها از جمله بانک ها با استانداری است و باید با همین تعامل نشاط در روستاها را حفظ کرده و ارتقا دهیم

پرندوار، افزود: دولت به این نتیجه رسیده است که باید به آبادانی روستاها نگاه ویژه شود و اعتبارات مناسبی در این بخش به استان تهران اختصاص یافته است.

 پرندوار با بیان اینکه برنامه ریزی ها برای افزایش جاذبه روستاهای استان تهران و رفع کاستی ها در حال انجام است عنوان کرد: توجه به روستاها مانع مهاجرت روستاییان شده و در نتیجه افزایش حاشیه نشینی در شهرها را نیز شاهد می شویم.

او همچنین با اشاره بر به دستاوردهای حوزه روستایی در استانداری تهران گفت: برقراری تفاهم نامه روستایی با بانک ها و همراهی بنیاد برکت،جذب اعتبار ۴۰ میلیارد ریال در راستای اشتغالزایی روستاییان از دستاوردهایی است که موجب شده در استان تهران به رتبه نخست در اهتمام به روستاییان در این بخش دست یابیم.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد اعتبارات در نظر گرفته شده برای اشتغالزایی روستاییان به متقاضیان پرداخت شده است عنوان کرد: وام های حوزه روستایی و عشایری از محل صندوق توسعه ملی تامین می شود و حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده دولت در این بخش است.
مدیرکل روستایی استانداری تهران با اشاره به اینکه در موضوع بیمه روستاییان و عشایر در استان تهران به رتبه نهم دست یافته ایم گفت: عزم دولت تدبیر و امید آن است که روستاها،آباد و توسعه محور شود .

پرندوار در پایان تاکید کرد: همه فعالیت های اثربخش روستایی نتیجه کار جمعی و تعامل همه دستگاه ها از جمله بانک ها با استانداری است و باید با همین تعامل نشاط در روستاها را حفظ کرده و ارتقا دهیم.

براساس این گزارش، اولین همایش بخشداران استان تهران با حضور جمعی از مسئولان استانی از جمله مسعود مرسل پور فرماندار شهرستان اسلامشهر، علیخانی سرپرست اداره کل سیاسی استانداری تهران، خوئینی معاون بنیاد مسکن استان تهران، معصومه پرندوار مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری تهران، شکرالله حسن بیگی سرپرست استانداری تهران و دیگر مسئولان استانی در احمدآباد مستوفی برگزار شد.

در این همایش بخشداران استان تهران به موضوعاتی از جمله دهه فجر و برگزاری جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و پروژه هایی که در این ایام قابل افتتاح هستند، پرداخته شد ضمن اینکه به نوآوری و برگزاری برنامه های خلاقانه در این ایام تاکید شد.

گفتنی است در پایان اولین همایش بخشداران استان تهران گواهی آموزشی به بخشداران استان تهران اهدا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =