34

دکتر سمیه قاسمی طوسی با اشاره به رونمایی از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان مردم نهاد «به توان زن» که در سفر یکروزه معاون رییس‌جمهوری در امور زنان به مرکز استان انجام شد، گفت:  این تشکّل با ساختار هوشمندانه و فعالیت چندلایه‌ای خود می‌تواند آینده روشنی را برای بانوان استان رقم بزند.

به گزارش روستانیوز، وی با اشاره به حمایت استاندار مازندران از «سمن‌ها» و همچنین نگاه مثبتی که در سطحوح عالی دولت نسبت به افزایش مشارکت زنان در قالب چنین تشکل‌هایی وجود دارد خاطرنشان کرد:  
مجموعه «به توان زن» از سال ٩٥ با انجام  مطالعات کتابخانه‌ای و میدانی  درخصوص چالش‌ها و ظرفیت‌های مربوط به زنان، خانواده و جوانان همچنین  با تشکیل  گروه‌های  مختلف کاری  فعالیت خود را آغاز کرد.
 مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران به تنوع فعالیت این سمن اشاره کرد و گفت:  فعالیت پایگاه خبری -تحلیلی «به توان زن»، به‌کارگیری جوانان در عرصه رسانه و آموزش  نیروی کار جوان در این بخش برای همکاری با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بخشی از فعالیت این تشکل در بُعد رسانه‌ای است. 
دکتر قاسمی طوسی همچنین گفت: این موسسه غیر تجاری «کارآفرینی»، «طراحی کسب و کار»، «برگزاری استارتاپ‌ها» را با  آموزش و برگزاری کارگاه‌ها و کنفرانس‌های آموزشی در حوزه‌های  مربوط به روانشناسی،  جامعه‌شناسی و سایر مسائل مربوط به اهداف انجمن در دست اقدام دارد.  
وی گفت: علاوه بر  فعالیت‌های فرهنگی و هنری  مانند برگزاری تالارهای گفت‌وگوی تخصصی و فعالیت در قالب موسسه تبلیغاتی، این تشکل  خدمات آنلاین خرید و فروش محصولات دستی و خانگی حوزه بانوان و کاریابی آنلاین ویژه بانوان (تحت نظارت اداره‌کل کار و رفاه اجتماعی) و  کلوب تفریحی، ورزشی ویژه بانوان نیز دارد که  در سه دفتر  شرق، غرب و مرکز استان آماده فعالیت و جذب افراد واجد شرایط جهت همکاری است. 
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری از فعالیت سمن‌های متعدد زنان در استان خبر داد و گفت: دلیل اینکه «به توان زن» برای رونمایی با حضور معاون رییس‌جمهوری در امور بانوان و نماینده عالی دولت در استان انتخاب شد، فعالیت چندلایه و ترکیبی این تشکل بود که امیدواریم شاهد رفع و حل مشکلات این بخش و شکوفایی ظرفیت زنان استان با مشارکت سمن‌های این حوزه باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =