کد خبر: 4142
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
ضص

نشست علمی و پژوهشی شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان و دانشگاه با حضور مدیر عامل و کارشناسان شرکت برق و رییس دانشگاه و بعضی از  پژوهشگران دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، دکتر جواد واثقی امیری رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با عرض خیرمقدم و تشکر و قدردانی از حضور مسئولین شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان، به ظرفیت ها و توانمندی های موجود در دانشگاه اشاره کرد و گفت: یکی از سیاست های مهم و مورد توجه دانشگاه انجام تحقیقات کاربردی در راستای حل معضلات و مشکلات استانی و منطقه ای است.

وی ضمن تأکید بر این که اگر صنعت نیازها را به درستی تعریف نماید و دانشگاه نیز پتانسیل های خود را معرفی کند، انجام تحقیقات و پژوهش های کاربردی سریعتر و هدفمندتر صورت می گیرد اظهار داشت: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با پتانسیل علمی بالا و نیروی انسانی توانمند، با تجربه، نخبه و جوان پروژه های زیادی را در سطح ملی و منطقه ای با موفقیت به انجام رسانده است و خوشبختانه پروژه های تحقیقاتی زیادی را با وزارت نیرو داشته و عمدتا خاتمه یافته و تعداد معدودی در حال اجراست، اما با توجه به پتانسیل موجود در دانشگاه و تنوع نیاز وزارت نیرو امکان افزایش این قراردادها بیشتر خواهد بود.

ایشان با تاکید بر ضرورت بازنگری تفاهم نامه فی مابین و اضافه نمودن موضوع فرصت مطالعاتی در صنعت و تسهیل در بازدید ها اظهار امیدواری نمود که با همکاری فی مابین اتفاقات خوبی رقم بخورد.

در ادامه آقای مهندس افضلی ضمن تشکر و قدردانی از مسئولین دانشگاه گفت: ارتباط بین صنعت و دانشگاه همیشه مفید بوده و علاقه مندی خود را برای توسعه این ارتباط اعلام نمود و اظهار داشت: از هر پیشنهادی که منجر به افزایش ارتباط با دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل می گردد استقبال می کنیم و همچنین از اجرای صحیح پروژه های واگذار شده به دانشگاه قدردانی نمود.

سپس مهندس عنایتی مدیر تحقیقات برق منطقه ای مازندران و گلستان در این نشست گفت: رشد و توسعه یک صنعت به طبع آن توسعه کشور نیازمند داشتن اطلاعات درست، واقعی، وسیع و بروز در دنیای پیچیده و پرچالش امروزی(انقلاب چهارم صنعتی) که با متغیرهایی مانند:تشدید اطلاعات، تشدید سرمایه، عدم قطیعت، فرصت‌های بسیار زودگذر و... است و برای پاسخ گویی به این موضوعات نیاز به یک رویکرد مناسب، بین شرکت برق منطقه‌ای و دانشگاه‌ها از طریق ارتباط موثر صنعت و دانشگاه در قالب تفاهم‌نامه، طرح‌های پژوهشی و فرصت مطالعاتی به منظور تسهیل امور، توسعه تحقیقات،‌ پشتیبانی و استفاده از توانمندی‌های طرفین باشیم و این امر موجب هم‌افزایی خواهد شد.

وی با اشاره به تحول در ماموریت دانشگاه ها گفت: ماموریت واحد تحقیقات، صرفاً انجام پروژه های با تکنولوژی بالا یا توسعه و حرکت در مرزهای علم و دانش نیست، بلکه انجام فعالیت‌های تحقیقاتی دارای توجیه فنی و اقتصادی ( یا دارای ضرورت استراتژیک بالا)، برای رفع چالش و دغدغه کاربران (بهره برداران) داخل شرکت است.

مهندس عنایتی اظهار داشت: ما با تحقیق و پژوهش بدنبال شناخت، اثربخشی و رشد بهره‌وری هستیم. هدف تحقیق و پژوهش بروزسانی اطلاعات، تولید دانش و توسعه اهداف سازمانی است و در این راستا می‌بایستی زنجیره تامین شرکت بررسی و در افزایش بهره‌وری آن برنامه‌ریزی و اقدام نمود.

مدیر تحقیقات برق منطقه ای مازندران و گلستان گفت: در جهان آینده، تمرکز به جای سوزاندن بر روی شارژ کردن و تبدیل انرژی خواهد بود، اگر ما می خواهیم دنیا را حفظ کنیم، باید بتوانیم برق پاک تولید کنیم.

وی در ادامه به پروژه های جاری سال ۹۸، پروژه‌های تحقیقاتی سربازان نخبه از سال ۸۸ الی۹۸، تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی اشاره کرد و گفت: برنامه های جدید تحقیقات شامل موارد ذیل است:

کشف و شناخت نیازهای اصلی شرکت به طور دقیق و شفاف و مشخص و تهیه RFP بر مبنای نیازها

تدوین اولویت‌های تحقیقاتی بر اساس شاخص‌(سطح تعریف نیاز، میزان فوریت، اثرگذاری، بودجه، پتانسیل منطقه، منفعت پروژه و ....)

ارتباط موثر با واحدهای مختلف شرکت و استفاده از ظرفیت کارشناسی و تخصصی

تسهیل فرآیند تعریف، تایید، تصویب و انجام پروژه تحقیقاتی

ساماندهی کمیته‌های تحقیقات

ارتباط موثر با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان منطقه و کشور

مدیریت به اندازه پروژه‌ها و بکارگیری یافته‌های تحقیق

در ادامه دکتر شفقت در خصوص پروژه طراحی و ساخت مبدل انرژی موج با ایده محوری سامانه‌های ستون نوسانی با توان بیشینه ۱۰۰ وات به همراه امکان‌سنجی و بررسی فنی و اقتصادی ساخت نمونه ۱۰۰ کیلووات جهت نصب در سواحل دریای مازندران به ارائه مطالب پرداخت.

گفتنی است در پایان از گروه های پژوهشی انرژی های دریاپایه و پست و فشارقوی بازدید به عمل آمد.

 گالری تصاویر خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =