کد خبر: 4140
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱
52

با مشارکت مدیریت همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و دانشکده مهندسی مواد و صنایع، سمیناری در زمینه مدلسازی پیشرفته جهت بهبود عملکرد و چابکی کسب و کار در تاریخ ۲۲ مهر ۱۳۹۸ برگزار شد. در این سخنرانی با عنوان Bridging Data into Decisions in Complex Connected Systems، دکتر محمد حسن نژاد محقق مرکز طراحی مهندسی دانشگاه کمبریج انگلستان اقدام به تشریح و تحلیل ابعاد مختلف مهندسی تصمیم در سیستم های پیچیده غیر متمرکز نمود.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، دکتر حسن نژاد در ابتدای بحث به بررسی پیچیدگی های مدل سازی تصمیم و فرآیندهای تصمیم گیری با ارایه مثال هایی در حوزه های مختلف تولیدی و خدماتی پرداخت.

وی با بیان ارتباط تنگاتنگ تصمیمات در دنیای امروزی متذکر شد که این تصمیمات می تواند تغییر در عملکرد و یا رویکرد بخشی از سیستم به همراه داشته باشد. این تغییرات می توانند تبعات کوتاه مدت و بلند مدت در سایر بخش های سیستم داشته باشند که لزوما توانایی کنترل شرایط را ندارند.

در ادامه سخنرانی، دکتر حسن نژاد به فرآیند اکتساب، توسعه و تحلیل داده ها (Pre-processing, Processing, Post-Processing) پرداخت.

محقق مرکز طراحی مهندسی دانشگاه کمبریج انگلستان با اشاره به دیدگاه های مختلف مدل سازی از منظر مدیران، توسعه دهندگان مدل ها و کاربران در اجرا، خاطرنشان کرد که در فرآیند تبدیل داده به تصمیمات با کیفیت، در نظر گرفتن اثرات متقابل اکتساب، فرموله کردن و تفسیر داده ها از اهمیت خاصی برخوردار است. در بخش پایانی سخنرانی، کاربردهای تصمیم گیری های آگاهانه و پیشگیرانه در سازمان های تولیدی و خدماتی با ذکر نمونه هایی از پیشرفت های اخیر در مهندسی تصمیمات در صنایع پیشرو دنیا برشمرده شد.

در انتها دانشجویان و اساتید حاضر به پرسش و پاسخ در زمینه مطالب ارایه شده پرداختند. همچنین از دکتر حسن نژاد به عنوان سخنران این سمینار تقدیر به عمل آمد و هدیه ای به رسم یادبود از طرف مدیریت همکاری های علمی و بین المللی به ایشان اهدا گردید.

دکتر حسن نژاد پژوهشگر علم تصمیم گیری داده محور و سیستم های تصمیم گیری هوشمند، دارنده ویزای نخبگان استثنایی از آکادمی سلطنتی مهندسی انگلستان و با سابقه بیش از پانزده سال مدیریت و مشاوره پروژه های ساخت سازمان های پویا بر پایه تصمیم گیری هوشمند در حوزه مخابرات، هوافضا، خودروسازی و سلامت می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =