کد خبر: 412
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶
پوتین

در سال­های اخیر روسیه موضع خود را در بازارهای جهانی مواد غذایی تقویت کرده است صادرات مواد غذایی این کشور که عمدتاً گندم و ماهی است، در سال ۲۰۱۷ به ۱۹ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش روسنا (پایگاه خبری روستانیوز) به نقل از راشاتودی، به گفته رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین، تولید کشاورزی روسیه طی ۵ سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی از تولیدکنندگان داخلی خواست تا به‌طور مداوم حضور خود را در بازارهای داخلی و خارجی گسترش دهند. پوتین رشد کشاورزی را پیشرفت واقعی نامید و اظهار کرد که نیاز به هماهنگی در گسترش حضور کشاورزان روسی در بازار داخلی و جستجوی بازارهای خارجی وجود دارد.

پوتین هم‌چنین بیان داشت: تقویت پایه بخش کشاورزی، منابع انسانی و پتانسیل تولید، تأسیس مزارع با ماشین‌آلات مدرن، بهبود بهره‌وری نیروی انسانی و ارتقای پیشرفت‌های داخلی درزمینه ژنتیک، بیوتکنولوژی و امنیت غذایی ضروری است.

طی سال­ های اخیر روسیه موضع خود را در بازار جهانی مواد غذایی تقویت کرده و بخش کشاورزی آن در حال رشد است. بر اساس گزارش مرکز صادرات روسیه، صادرات مواد غذایی این کشور که عمدتاً گندم و ماهی سهم غالب آن است، در سال گذشته (۲۰۱۷) به ۱۹ میلیارد دلار رسیده است.

روسیه موفق به جذب بیش از نیمی از بازار گندم جهان به سمت خود شده و بزرگ‌ترین صادرکننده دانه گندم در جهان بعد از امریکاست. از اوایل سال ۲۰۰۰، سهم روسیه از بازار جهانی گندم چهار برابر شده است و در سال ۲۰۱۶ نیز این کشور درزمینه صادرات گندم تبدیل به رهبر جهان شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =