کد خبر: 41196
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۴
ثبت برند نیازمند استاندارد و تعریف خاص است

چنانچه با برنامه و استانداردسازی، تعریف مشخصی از برند حاصل شود دیگر نمی‌توان اسم بی‌ربط روی آن گذاشت.

به گزارش روستانیوز، موسس و بنیانگذار هلدینگ ‌بین‌المللی ثبتی و ‌حقوقی‌ ملاصدرا درباره مزایای ثبت برند برای یک مدیر، اظهار داشت: ارزش برند یعنی استانداردهایی که هر فرد برای کالا، محصول و خدمات خود تعریف و وجه تمایز آن نسبت به برندها و محصولات دیگر را بررسی می‌کند.

علی‌اصغر غلامی در پاسخ به اینکه صاحب برند تا چه اندازه در این زمینه آگاه است، افزود: آیا فرد در این زمینه تحقیق میدانی یا تحقیقات تخصصی انجام داده است؛ به‌عنوان نمونه اگر برندی را در حوزه لوازم خانگی ثبت کنم و فردی دیگر همان برند را در حوزه مواد غذایی ثبت کند و کیفیت مواد غذایی او خوب نباشد، آیا این موضوع بر برند فرد نخست در حوزه لوازم خانگی تأثیرگذار است؟

غلامی اضافه کرد: شما فقط در صنعت تخصصی خودتان تحقیق می‌کنید و به تحقیق در دیگر حوزه‌ها نمی‌پردازید و از آن اطلاعاتی ندارید. در اینجا کارشناس حوزه برند مؤسسه ملاصدرا، بررسی و ارزیابی می‌کند و برای فرد یک گانت‌چارت و استاندارد تعریف می‌کند که محصول مورد اشاره چه مشخصات و استانداردی دارد و سپس از صاحب برند می‌خواهد که در حوزه مواد غذایی هم اظهارنامه مالکیت پُر کند.

او تصریح کرد: در هلدینگ بین‌المللی ملاصدرا، هاب تجاری تعریف کرده‌ایم تا تمام حوزه‌های مرتبط با هر برند بررسی شود. بنابراین توصیه می‌کنم هیچکس ابتدا به ساکن، برند ثبت نکند بلکه قبل از ثبت برند از کارشناس مربوطه، مشاوره بگیرید. انگیزه‌هایش را بگوید و از هاب تجاری اطلاعات لازم را دریافت کند.

این کارشناس و مشاور ثبت برند با تأکید بر اینکه صاحب برند باید موقعیت آینده خود را بررسی کند، ادامه داد: این فقط یک ثبت منطقه‌ای و کشوری است حال اگر قرار است محصول مورد نظر صادر شود، چه باید کرد و با چه برندی باید باشد؟

به‌گفته غلامی، فرد متقاضی باید تعریف آینده را روز اول از کارشناسان مشاوره بگیرد چون بیزینس‌پلنی که تعریف ذاتی برای آن نداشته باشد ارزشی ندارد و یک مدیر کسب‌وکار باید مشاوره خوب بگیرد تا آگاه باشد و در شروع کسب‌وکار، یک نقشه راه و برنامه مدون تهیه کند.

به باور این کارشناس و مشاور ثبت برند، چنانچه با برنامه و استانداردسازی، تعریف مشخصی از برند حاصل شود دیگر نمی‌توان اسم بی‌ربط روی آن گذاشت. برندهایی که بین‌المللی شده و رشد خوبی کرده‌اند، سرمایه‌های کلانی پشت سرشان نیست بلکه فکر خوب و برنامه خوب پشت سر آن برند بوده است.

موسس و بنیانگذار هلدینگ ‌بین‌المللی ثبتی و ‌حقوقی‌ ملاصدرا خطاب به مدیران کلان دستگاه‌های دولتی و رؤسای اتحادیه‌ها و اصناف گفت: اگر می‌خواهید امنیت شغلی اتحادیه و واحدهای صنفی خودتان را حفظ کنید باید بر حوزه ثبت برند و ارزش برند نظارت کنید. در همه صنوف باید استانداردها را تعریف کنید تا ارتقای آنها را ببینید.

علی‌اصغر غلامی خاطرنشان کرد: برخی از برندها هستند که تولیدی ندارند اما برندشان امتحان پس داده است و دیگران با برند آنها، تولید می‌کنند. خیلی از برندها از ۴۰، ۵۰ سال پیش ساخته شده، دارای قدمت و جایگاه بین‌المللی هستند و در ذهن مردم جایگاه فکری ایجاد کرده‌اند ولی اکنون دارند خاک می‌خورند و بلااستفاده مانده‌اند در حالیکه می‌توان آنها را به افراد خلاق واگذار کرد تا از آن استفاده کنند ولی وزارت صمت و دستگاه‌های ذی‌نفع آنها را بایگانی کرده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =