کد خبر: 41106
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۱
افق ۱۰ ساله ارزش آفرینی صادرات زرشک خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی گفت: برای ارزش آفرینی محصول زرشک افق ۱۰ ساله ای را در نظر گرفته ایم تا در طول این مدت بتوانیم ۱۰ تا ۱۵ درصد از زرشک تولیدی استان را صادر کنیم.

به گزارش روستانیوز به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مهدی جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: ما در این نمایشگاه دو زنجیره ارزش را داریم که یکی از این زنجیره ها مربوط به بخش کشاورزی است.

وی افزود: آنچه می تواند برای زرشک ما ارزش افزوده ایجاد کند صادرات است و ما تمام توان و ظرفیت خود را به این موضوع اختصاص داده ایم تا بتوانیم زمینه صادرات را برای محصول خود فراهم کنیم.

جعفری با اشاره به اینکه ۳۸ هزار خانوار از تولید زرشک در خراسان جنوبی ارتزاق می کنند که یک سوم جمعیت این استان را شامل می شود، گفت: دو سال است که ایجاد زنجیره ارزش افزوده زرشک را در دستورکار داریم و در حال حاضر صادرات زرشک نسبت به قبل از ایجاد زنجیره، سه برابر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی گفت: برای ارزش آفرینی محصول زرشک افق ۱۰ ساله ای را در نظر گرفته ایم تا در طول این مدت بتوانیم ۱۰ تا ۱۵ درصد از زرشک تولیدی استان را صادر کنیم؛ تقریبا حدود ۱۰۰ هزار تن تولید زرشک تر و بیش از ۲۲ هزار تن زرشک خشک در این استان تولید می شود که باید در پایان ۱۰ سال به ۳۴ هزار تن زرشک خشک و ۱۵۰ هزار تن زرشک تر برسیم.

وی ادامه داد: عمده صادرات زرشک ما به کشورهای ترکیه، امارات، آلمان و امریکا است و سند استاندارد صادرات زرشک را از آلمان دریافت کرده ایم.

جعفری در رابطه با تولید عناب گفت: ۹۸ درصد از عناب کشور در استان خراسان جنوبی تولید می شود؛ همچنین برند جهانی زعفران قائنات متعلق به خراسان جنوبی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =